یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ی

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل، با  اشاره به گرانی‌های سرسام آور و بالا رفتن اجاره مسکن، گفت: در شرایط سخت اقتصادی مردم مراعات حال یکدیگر را بکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان آران و بیدگل که در آستان مقدس هلال بن علی(ع) برگزار شد، انسان با تقوا را آینده‌نگر و نصیحت‌پذیر دانست و اظهار داشت: انسان با تقوا با رعایت حقوق همسایه به فکر محرومان است.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه همه مردم باید پاسخگوی اعمال خود باشند، خاطر نشان کرد: مسئولی که امروز پاسخگوی اعمال خود نباشد، بر اساس آیات قرآن، فرد متقی و پرهیزکاری نخواهد بود.

وی با بیان اینکه زندگی مشترک، همکاری مشترک را می‌طلبد، بر رعایت راز داری، احترام به حقوق یکدیگر، گذشت و ایثار در زندگی مشترک تاکید کرد و یادآور شد: رسول خدا(ص) فرمودند: "زن و شوهری که در خانه با هم همکاری مشترک داشته باشند، اجر شهید را دارند".

امام جمعه آران و بیدگل، بچه‌های نامشروع در کشورهای غربی را ناشی از متزلزل بودن کانون خانواده دانست و گفت: اگر زندگی امیرالمومنین(ع) را الگو قرار ندهیم، آهسته آهسته به سمت الگوی زندگی غربی پیش خواهیم رفت.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، با اشاره به گرانی‌های سرسام آور و بالا رفتن اجاره مسکن، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی مردم مراعات حال یکدیگر را بکنند.

وی با بیان اینکه جوانان در شرایط سخت اقتصادی، توان تهیه مسکن را ندارند، بدهی‌های به جامانده از دولت سابق را از مهم ترین مشکلات دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: اگر دولتمردان سابق سالی چند میلیون مسکن برای جوانان ساخته بودند، امروز با مشکل مسکن روبرو نبودیم.

امام جمعه آران و بیدگل به خدمات جهادگونه نیروی‌های امنیتی، خدماتی، نظامی و انتظامی شهرستان اشاره کرد و گفت: باید از نیروهای تلاشگر آران وبیدگل که در عرصه تامین امنیت اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و معنوی شهرستان تلاش می‌کنند، قدردانی شود.

وی با درخواست از اتاق اصناف آران و بیدگل برای برخورد با هنجار شکنان در برخی از فروشگاه‌ها، مطرح کرد: متاسفانه عده‌ای در مغازه‌های خود برای کسب درآمد بیشتر، اقدام به نصب تصاویر بدحجاب و هنجار شکن می‌کنند که لازم است اتاق اصناف شهرستان با وجود اقداماتی که در این زمینه انجام داده، مراقبت و بر خورد جدی‌تری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در اعطا مجوزها باید دقت بیشتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: همان طور که از یک رفتگر عزیز در شهرداری توقع داریم معابر را تمیز نگه دارد، از اداره ارشاد و اصناف نیز انتظار داریم که اجازه ندهد عده‌ای مغرض، به افکار جوانان و امنیت عمومی جامعه لطمه وارد کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که برای تبلیغ، با نصب تصاویر بدحجاب به ذهنیت جامعه آسیب وارد می‌کنند، باید بدانند که این شیوه استکبار جهانی است.

امام جمعه آران وبیدگل، یادآور شد: اگر پولی از بیت المال به سرقت می‌رود، لازم است که نیروی‌های انتظامی و دستگاه قضایی پس از دستگیری سارقین و مجرمان، نتیجه را به مردم اعلام کنند.

وی قربانی کردن در عید قربان را مستحب موکد دانست و گفت: در شرایط سخت اقتصادی، افراد متمکن با قربانی کردن گوسفند به کمک نیازمندان بشتابند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، دادن اطعام به نیازمندان توسط حوزه‌های علمیه و موسسات خیریه آران و بیدگل در عید غدیر را سنت پسندیده‌ای عنوان کرد و یادآور شد: کسانی که توان مالی دارند، می‌توانند برای تهیه غذا و کمک به نیازمندان مبالغ خود را به شماره حسابی که حوزه‌های علمیه و موسسات خیریه اعلام کرده‌اند، واریز نمایند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha