جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه ولایت فقیه از ثمرات غدیر است، گفت: غدیر زیربنای واقعه عاشورا و امامت است و آنقدر مهم است که خداوند تمام زحمات پیامبر اسلام(ص) را وابسته به تبلیغ آن کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: غدیر زیربنای واقعه عاشورا و امامت است و آنقدر مهم است که خداوند تمام زحمات پیامبر اسلام(ص) را وابسته به تبلیغ آن کرده است.

وی با بیان اینکه غدیر موضوعی است که می‌توان آن را استدلال کرد، گفت: علامه امینی عمر خود را در همین مسیر و در عرصه استدلال غدیر صرف کرد که نتیجه آن انتشار کتاب الغدیر بود.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه ولایت فقیه از ثمرات غدیر است، یادآور شد: اهل بیت(ع) فرمودند که در دوران غیبت به فقها رجوع شود و لذا در غدیر، ولایت به معنای قانون‌گذاری شرعی و عرفی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه غدیر، عید بزرگ شیعیان است و باید آن را گرامی بداریم، مطرح کرد: در روز غدیر هر کس هر طور که می‌تواند ضروری است تا این عید بزرگ را جشن بگیرد.

وقف، توشه‌ای عظیم برای آخرت انسان است

مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به هفته حجاب و عفاف و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد، عنوان کرد: حجاب تنها مختص به شیعه نیست بلکه مسئله اسلامی است، تا جایی که حضرت امام(ره) اصل حجاب را از ضروریات دین می‌دانستند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه، اظهار داشت: ایجاد منابع پایدار وقفی برای امور خیریه از نکات ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقف در مسیر خیر، توشه‌ای عظیم برای آخرت انسان است، گفت: در کنار هر مسجدی لازم نیست تا حسینیه‌ای ساخته شود که تنها در یک زمان خاص، آن هم چند روز بتوان از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: کسی با ساخت حسینیه مخالف نیست، اما در این عرصه باید نسبت به این اصل که آیا حسینیه برای مردم لازم است و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند هم توجه داشت.

آیت الله موسوی اصفهانی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد منابع پایدار برای حوزه‌های علمیه، مطرح کرد: در حوزه‌ای که هر روز قرآن تلاوت می‌شود و مبلّغ دین خدا و حافظ قرآن تربیت می‌شود، توجه به منابع پایدار برای آن ضروری است.

وی ادامه داد: برای صاحب وقفی که نسبت به حوزه‌های علمیه باشد، تا روزی که در آن مجموعه به تربیت سرباز امام زمان(عج) می‌پردازند، ثواب نوشته می‌شود.

امام جمعه موقت همدان، حوزه علمیه را عامل نفع مادی و معنوی جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: فردی که وارد حوزه علمیه می‌شود دارای برکات مختلفی برای کشور اسلامی است.

صاحب خانه‌ها به مستاجرها رحم کنند

وی خواستار توجه و ورود جدی مسئولان در موضوع گرانی اجاره‌بها شد و اظهار داشت: برخی از صاحبان خانه به بهانه گرانی اجناس در بازار، به افزایش اجاره‌بها دامن می‌زنند اما خوب است که این افراد به وضعیت مستأجر نیز توجه کنند و فراموش نکنند که تمامی این گرانی‌ها برای فرد مستاجر نیز وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه استان خاطر نشان کرد: امروز همه ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم که هم از داخل و هم از خارج، دشمن هجوم آورده و لذا لازم است که در شرایط فعلی نسبت به هم رحم و انصاف داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم به درآمدهای حلال قانع باشند و بدانند که خداوند به آن برکت خواهد داد، یادآور شد: قسمت عمده بیکاری به علت قاچاق است و لذا ضروری است در برخورد با قاچاقچیان با قاطعیت برخورد شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان با دعوت از حضور جوانان برای گذراندن دوره خدمت سربازی، گفت: سربازی در جمهوری اسلامی، به معنای سربازی امام زمان(عج) است و محافظت از مرزهای آن، حراست از ناموس و مراقبت نسبت به استقلال کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha