جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عربستان و اسرائیل

حوزه/ منابع خبری به شبکه "سی ان ان" گفتند: عربستان سعودی برای موافقت با استفاده از خطوط هوایی عربستان برای تمامی پرواز های تجاری به اسرائیل، آماده می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، منابع خبری به شبکه "سی ان ان" گفتند: عربستان سعودی برای موافقت با استفاده از خطوط هوایی عربستان برای تمامی پرواز های تجاری به اسرائیل و برعکس و همچنین سفر مسلمانان شرکت کننده در مناسک حج، آماده می شود.

شبکه سی ان ان افزود: ریاض در هفته جاری که با سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه همزمان شده با این امر موافقت می کند.

سی ان ان اشاره کرد: پیش بینی می وشد که ریاض مجوز تمامی پروز های هوایی تجاری از عربستان به اسرائیل و برعکس را صادر کند و به مسلمانان ساکن سرزمین های اشغالی اجازه دهد که برای مشارکت در فریضه حج مستقیماً به عربستان سعودی سفر کنند.

عربستان سعودی از امضای توافقنامه ابراهیم که با میانجیگری آمریکا در سال ۲۰۲۰ انجام گرفت، خودداری کرد.

عربستان سعودی بعد از امضای توافقنامه میان اسرائیل و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، اجازه داد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی از خطوط هوایی خاص از اسرائیل به امارات و بحرین و برعکس پرواز کنند. امّا رژیم اسرائیل تاکنون اجازه پرواز به هند، تایلند و چین را به دست نیاورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha