پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسرائیل و کشور های عربی

حوزه/ "افرایم سنیه" معاون وزیر اسبق جنگ رژیم اسرائیل، اقدام آمریکا در خروج نیروهای خود از خاورمیانه را خطرناک توصیف کرد و گفت: آمریکا این فرصت را دارد که با عربستان، امارات و بحرین ائتلاف دفاع هوایی تشکیل دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "افرایم سنیه" معاون وزیر اسبق جنگ رژیم اسرائیل و رئیس مرکز گفتگوی راهبردی در دانشگاه نتانیا، اقدام آمریکا در خروج نیرو های خود از خاورمیانه را خطرناک توصیف کرد و گفت: آمریکا این فرصت را دارد که با عربستان، امارات و بحرین ائتلاف دفاع هوایی تشکیل دهد تا از همه از آن سود ببرند.

وی افزود: اطلاعات اسرائیلی از خروج شماری از نیرو های آمریکا از خاورمیانه خبر می دهد که از جمله آنها ۸ سامانه دفاع هوایی پاتریوت و سامانه دفاع ضد موشکی است و این نیرو ها از داخل عربستان سعودی، عراق و کویت و حتی کویت خارج می شوند.

معاون وزیر اسبق جنگ اسرائیل ادامه داد: جایگزین این اقدام آمریکا، ایجاد یک ائتلاف دفاع هوایی بین اسرائیل و کشور های همسایه است و اسرائیل نیاز دارد که همکاری خود را با هم پیمانان آمریکا در منطقه تقویت کند؛ برخی از آنها با اسرائیل روابط رسمی و برخی روابط غیر رسمی دارند که این همکاری باید بر اساس منافع مشترک انجام گیرد.

وی تصریح کرد: در نبود باتری های دفاع هوایی آمریکایی، اسرائیل باید به عربستان، امارات و بحرین پیشنهاد خرید باتری های گنبد آهنین و عصای سحر آمیز را بدهد که این به نفع دو طرف است.

این مسئول اسرائیلی بیان داشت: ما به شدّت به موشک های رهگیری در مقابله با تهدید های موشکی در دو جبهه شمالی و جنوبی نیاز داریم، بنابراین این یک معامله تجاری نیست، بلکه ارزیابی همکاری راهبردی و تکنولوژی است که توزان منطقه ای را تغییر خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha