شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اطیابی

حوزه/ یک کارگردان گفت: در سریال «جادوگر» مخاطب از سحر و جادو پرهیز داده می‌شود. این اتفاق رفتاری قرآنی است زیرا در کلام الهی سحر و جادو مذموم شمرده شده است.

سید مسعود اطیابی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون پیام دینی و قرآنی سریال «جادوگر» گفت: در این مجموعه تنها سرگرمی مد نظر نبوده، بلکه می‌خواستیم به واسطه کارمان پیام رسانی دینی و اجتماعی نیز داشته باشم. در شکل اول ما به توصیه قرآنی عمل کرده‌ایم. در قرآن آمده از جادو و سحر دوری کنید. این اتفاق در سریال، مورد نظر بوده است. در ضمن در این کار به برخی از کلاهبرداری که با واسطه رمالی در جامعه رخ می‌دهد اشاره می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در تولیدات پلتفرم‌ها ولنگاری اخلاقی وجود دارد؟ گفت: ممکن است کم و بیش چنین معضلی در برخی تولیدات پلتفرم‌ها وجود داشته باشد همانگونه که این موضوع در تلویزیون نیز وجود دارد، اما نمی‌توان یک یا دو مورد را به کل تولیدات تعمیم داد.

اطیابی آموزش ناصحیح را در برخی تولیدات تلویزیون شایع دانست و بیان کرد: تعدادی از تولیدات نمایشی تلویزیون به وضوح مسائلی را مدنظر قرار می‌دهند که به نظرم به هیچ وجه شایسته مخاطب نوجوان نیست، اما آیا می‌شود به بهانه این دست تولیدات همه کارهای تلویزیون را زیر سوال برد؟ با این توضیح اگر بخواهیم نکات مثبت و منفی تولیدات پلتفرم‌ها را در مباحث مربوط به خانواده کنار هم قرار دهیم متوجه خواهیم شد نکات مثبت بسیار بیشتر از مطالب منفی است.

این کارگردان در پایان تصریح کرد: تهمت ناروا زدن جدا از اینکه رفتاری غیر اخلاقی است من از آن به عنوان گناه نیز نام می‌برم. در قرآن و احادیث بارها مسلمانان از دروغ و تهمت پرهیز داده شده‌اند. بنابراین وقتی می‌گویم تولیدات پلتفرم‌ها مروج بی‌اخلاقی است در حقیقت همه آثار را زیر سوال برده‌ایم و گناه مرتکب شده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha