پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام  سید محمد کاظم طباطبایی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: همان گونه که افراد دارای شناسنامه هستند لازم است احادیث نیز شناسنامه دار شوند تا از این طریق بتوان از احادیث بهره بهتری برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم طباطبائی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث در همایش علمی «واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه» با موضوع طرح شناسنامه حدیث به ارائه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به میراث حدیثی عنوان کرد : ما میراث دار فرهنگ بزرگ و عظیمی هستیم که باید نسبت به آن کارها علمی و دقیق باشد این میراث ساده به دست ما نرسیده است و علمای پیشین برای این میراث رنج زیادی متحمل شده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث اذعان کرد: گاهی خود ما یا عوامل دیگر در نشر و عدم توضیح ناشایسته احادیث مقصر هستیم ، یکی از اقدامات موثر در این زمینه رویکرد دقیق و علمی نسبت به تک تک روایات علمی ما است.

وی طرح شناسنامه دار کردن تک تک روایات را طرحی پر ثمر دانست و افزود: همانطور که افراد دارای شناسنامه هستند و هرکسی متمایز از دیگری شناخته شده ،این کار باید برای میراث گرانقدر حدیثی شیعه نیز انجام شود، لازم است برای هر متن کوتاه یا بلند حدیثی شناسنامه تشکیل شود و در آن همه مباحث حدیثی در آن گنجانده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی مطرح کرد: این کار موجب رفع ابهام در فهم حدیث ، سهولت سیر حدیثی روایت و روشن سازی متن و اصالت حدیث و رهایی از دام مدعیان دروغین در عرصه روایات می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کریمی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    برای این کار باید عمر حضرت نوح رو داشته باشیم چون فقط همین کتاب کافی ٢٠ سال طول کشیده تا به ثمر رسیده است