دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: یکی از مهمترین مسایلی که در قیام عاشورا باید بدان توجه داشته باشیم این است که در این قیام به خوبی قدرت تبلیغ و تحریف مشخص گردید.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان ضمن تسلیت فرا رسیدن محرم اظهار داشت: ایام محرم یکی از ناب ترین فرصت ها برای شناساندن اسلام واقعی و اصیل به نسل نوجوان و جوان است، بنابراین باید از لحظه لحظه این ماه بزرگ و عزیز نهایت استفاده را برای تبیین فلسفه نهضت عاشورا بهره ببریم، بنابراین وظیفه روحانیون و طلاب در محرم و صفر بسیار سنگین است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) و یارانش با چندین هدف والا روی داد، اظهار کرد: اولین هدف از قیام امام حسین علیه السلام علیه استبداد زمانه خویش، احیای دین رسول الله (ص) بود.

استاد حوزه با اشاره به اینکه احیای سنت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف والای امام حسین(ع) بود، گفت: کمرنگ شدن سنت بزرگ امر به معروف و نهی از منکر و دور شدن مسلمین از درک محرمات شرعی و... از دیگر علل نهضت عاشورا بود.

حجت الاسلام محمودی اظهار کرد: قیام امام حسین علیه السلام زمینه ای برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر در جهان اسلام گردید و امروز باید این سنت که سیدالشهدا (ع) و یارانش برای آن جان خود را فدا کردند را به خوبی احیا و اجرا کنیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در قیام عاشورا باید بدان توجه داشته باشیم این است که در این قیام به خوبی قدرت تبلیغ و تحریف مشخص گردید. در آن زمان دستگاه تبلیغاتی دربار یزید به حدی فعال بود که بسیاری از مسلمین که در گذشته در کنار رسول خدا (ص) و امیرالمومنین علیه السلام برای اسلام جنگیده بودند در روز عاشورا در مقابل فرزند پیامبر صف آرایی کردند و این باید برای ما درس باشد و بدانیم که تبلیغات تا چه حدی می تواند معادلات را برهم بزند و جای حق و ناحق را تغییر دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha