دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماموستا شیرزادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان مریوان گفت: بعد از گذشت ۱۴ قرن از قیام خونین عاشورا، هنوز این نهضت چراغ راه آزادگان در جهان اسلام و دیگر نقاط دنیا است و لذا عاشورا را باید مکتبی انسان ساز معرفی کرد که در آن درس آزادگی می‌توان آموخت.

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اظهار داشت: با مطالعه تاریخ جهان به ویژه تاریخ پرشکوه اسلام، متوجه تلاش بسیاری از بزرگان اسلام برای احیای سنت‌های خدا بر روی زمین هستیم.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: در این میان یکی از بارزترین قیام‌هایی که با اهداف متعالی در تاریخ اسلام روی داد، تقابل حق و باطل، یعنی تقابل امام حسین(ع) با جریان فتنه و استبداد بود.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۱۴ قرن از قیام خونین عاشورا، هنوز این نهضت چراغ راه آزادگان در جهان اسلام و دیگر نقاط دنیا است و لذا عاشورا را باید مکتبی انسان ساز معرفی کرد که در آن درس آزادگی می‌توان آموخت.

ماموستا شیرزادی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای آنچه که مدنظر قرآن و رسول خدا بود، جان مبارک خویش، اهل بیت و یارانش را در طبق اخلاص گذاشت و همین امر باعث شد تا مسیر انحراف پیدا کرده اسلام در آن زمان، دوباره اصلاح شود.

وی قیام امام حسین(ع) را زمینه‌ای برای بیداری وجدان‌ انسان‌های آزاده دانست و یادآور شد: امام حسین(ع) با توکل به پروردگار و در مسیر الهی، به همه داشته‌ها و خواسته‌های دنیوی پشت پا زد و با قیام خود نهضتی را در جهان به راه انداخت که روز به روز شاهد گسترش این نهضت مقدس هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha