جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید عبد الله غریفی یکی از علمای بحرین

حوزه/ آیت الله سید عبد الله غریفی یکی از علمای بحرین، از اعمال محدودیت مقامات رژیم آل خلیفه علیه نماد های مراسم عاشورایی انتقاد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبد الله غریفی یکی از علمای بحرین طی سخنانی در مسجد امام صادق (علیه السلام) در منطقه القفول، از اعمال محدودیت مقامات رژیم آل خلیفه علیه نماد های مراسم عاشورایی و شیعیان بحرین انتقاد کرد.

ایشان تأکید کرد: مناسبت محرم و عاشورا، در هیچ روزی از روز ها مناسبت برای تحریک یا فتنه انگیری یا درگیری در وطن نخواهد بود.

آیت الله غریفی افزود: ماه محرم، مناسبتی برای گذشت، تقریب و وحدت است و تنها اختصاص به شیعیان ندارد، بلکه این ماه برای تمامی مسلمانان و جهانیان است.

این عالم بحرینی تصریح کرد: چرا می خواهی مرا به خاطر ابرافراشتن پرچم در خیابان با خانه ام، مجازات کنی؟ این مسئله چگونه بر امنیت کشور و سیاست آن تأثیر می گذارد؟

ایشان خواستار به کارگیری تمامی تلاش برای برگزاری موفقیت آمیز موسم عاشورایی شد و گفت: باید به شکل گسترده ای ماه محرم مورد توجه قرار گیرد، به ویژه در بحرین که دارای تاریخ طولانی در احیای متمایز عزاداری عاشورایی است. باید تمامی بخش های رسمی و مردمی در موفقیت آمیز بودن برگزاری این مناسبت همکاری کنند.

آیت الله غریفی تأکید کرد: مناسبت عاشورا، هرگز و در هیچ زمان، مناسبتی برای تحریک یا تعصب گرایی یا فتنه انگیزی یا ایجاد درگیری ها در این وطن یا هر وطن دیگر نخواهد بود.

این عالم بحرینی در پایان خطاب به آل خلیفه بیان داشت: اگر خواستی این مناسبت را مسئله ای بحران ساز معرفی کنی، بدان که عاشورا بحران ساز نیست. ما هرگز به این فکر نمی کنیم که اوضاع کشور را از طریق سخنرانی عاشورایی بحرانی کنیم؛ چراکه سخنرانی آگاهی بخش که با بصیرت و هدف همراه باشد، از کشور و ملت ها حمایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha