شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه علمیه فاطمیه

 حوزه / کارگاه توجیهی مهد هیئت با هدف انتقال فرهنگ محبت اهل بیت(ع) به مادران و کودکان، برای مبلغین مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، خانم صغری رامندی از اساتید حوزه علمیه خواهران قزوین عصر امروز در کارگاه مهد هیئت که درسالن اجتماعات شهید سلیمانی حوزه علمیه خواهران استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه مندی برای همراهی و تشویق مادرها برای آوردن فرزندانشان به هیئت از مهم‌ترین دلایل برگزاری مهد هیئت می‌باشد.

وی با بیان اینکه از طریق مهد هیئت می‌توانیم فرهنگ محبت اهل بیت(ع) را به مخاطب اعم از مادر و کودک منتقل کنیم، عنوان کرد: هدف ما در مهد هیئت، تنها نگهداری و یا جدا کردن مادر از کودک نیست، بلکه آشنایی کودکان با هیئت، ایجاد زمینه بازی‌های مذهبی و محتوایی برای کودکان و ایجاد فضای عزاداری متناسب با سن آنها می‌باشد که با همکاری مسئولین هیئت لازم است محقق شود.

یادآوری می‌شود توجیه نحوه حضور خواهران طلبه به عنوان مربی و آموزش، بازی‌های متناسب با ایام و هماهنگی بین مربیان مدرسه علمیه فاطمیه قزوین و رابطین هیئت‌های مشخص شده توسط سازمان تبلیغات، اجرای نمونه عزاداری برای کودکان، از برنامه‌های این کارگاه بود.

برگزاری مراسم عزاداری در مدرسه علمیه فاطمیه قزوین

همچنین به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) عصر امروز مراسم سوگواری و عزاداری با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزار شد.

در این مراسم خانم متین قورچی بیگی از اساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین اظهار داشت: باید محتوای مناسب با شأن اهل بیت(ع) را به مخاطب منتقل کنیم تا همزمان با ایجاد شور، آگاهی بخشی نیز اتفاق بیفتد.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین با تاکید بر اینکه نباید مخاطب را خسته کنیم، تصریح کرد: مجلس ذکر مصیبت، باید در نهایت باعث ایجاد نشاط در مخاطب شود و مخاطب از مجلس پر انرژی خارج شود.

نکات مقدماتی در خواندن دعا، انتخاب شعر و پیشنهاداتی در رابطه با هیئت‌های طلبگی از دیگر مواردی بود که در این مراسم مطرح شد.

کارگاه توجیهی مهد هیئت در مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزار شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha