سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام علیپور

حوزه/مدیر حوزه علمیه گیلان گفت: بر اساس روایات، تقرب به خداوند و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت، با عشق و دوستی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، عجین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه علمیه گیلان امروز در مراسم عزای حسینی که در اولین روز ماه محرم در مدیریت حوزه علمیه گیلان برگزار شد، با تاکید بر اینکه خداوند نسبت به محبین سیدالشهدا(ع) خیرخواه است، اظهار داشت: بنابر روایتی از امام صادق(ع) محبّت به امام حسین(ع) آن‌چنان ارزشمند است که اگر خداوند بخواهد بنده‌ای را سعادتمند کند، محبّت به آن حضرت را در دلش قرار می‌دهد و شوق زیارت را در دل او می‌اندازد.

وی افزود: تقرب به خداوند و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت، با عشق و دوستی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، عجین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق(ع) در وسائل الشیعه، یادآور شد: اگر کسی در عزاداری سیدالشهدا(ع) شرکت کند، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به آن عزادار توجه دارند و نسبت به آن طلب مغفرت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به کشتی نجات بودن اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) به صورت خاص نیز خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) در این رابطه فرمودند: اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند، اما کشتی نجات حسین(ع) در تلاطم امواج سریع‌تر است.

وی با بیان اینکه مقصد کشتی نجات رسیدن به پروردگار است، عنوان کرد: بدیهی است که اگر انسان در معرض سیل و امواج خروشان قرار نگیرد، سوار بر کشتی نجات نخواهد شد و لذا مقصد کشتی نجات امام حسین(ع) که رسیدن به خداوند است، ضمن آنکه حرکتش از سویی دور شدن از مُهلکات است، از طرفی دیگر نزدیک شدن به آرامش و سعادت می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha