دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر| جلسه جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ جلسه جامعه روحانیت شیراز با حضور اعضا به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد که در این جلسه مشکلات روز سطح شیراز و استان فارس پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در جلسه روز شنبه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی اداره کل اوقاف برگزار شد، اظهار داشت: مکان‌هایی که به دلیل فساد پلمپ می‌شوند دیگر جای ملاحظه ندارد و باید این نکته مد نظر مسئولان مربوطه باشد.

حجت الاسلام رضایی از اعضای جامعه روحانیت شیراز در ادامه با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه، خاطر نشان کرد: اکنون بدحجابی به نوعی تبدیل به ارزش شده، در حالی که نباید اجازه دهیم جایگاه ارزش با ضد ارزش جا به جا شود.

وی وقف را یکی از فضائل در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: متاسفانه در خصوص وقف به گونه‌ای عمل می‌شود که گاهی افراد متدین دیگر تمایلی به وقف اموال خود ندارند و نیازمند اصلاح برخی از رفتارها هستیم.

عضو جامعه روحانیت شیراز به موقوفه بودن شهر صدرا اشاره کرد و یادآور شد: اکنون اکثر شهر صدرا موقوفه شده است، عده ای در این رابطه تجمع کرده‌اند که تکلیف آنان باید مشخص شود، چرا که همه دار و ندار خود را فروخته‌اند و تکه زمینی را خریده‌اند.

حجت الاسلام فاضل عضو دیگر جامعه روحانیت شیراز به تشریح شرایط برگزاری مراسم ترحیم پرداخت و گفت: متاسفانه ساز زنی و آهنگ خواندن در مجالس ترحیم جا افتاده است.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری مجالس مذهبی در ایام محرم، بیان کرد: مداحان لازم است اخلاص را در مجالس روضه و مرثیه سرایی مد نظر قرار دهند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام مرادی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس نیز با بیان اینکه هویت شیعه در سه رکن غدیر، عاشورا و انتظار خلاصه می‌شود، مطرح کرد: اکنون موضوع محرم و عاشورا را در پیش داریم و هیئت‌های عزاداری، روحانیون، مداحان و اقشار مختلف مردم درگیر این مراسمات هستند و لذا باید چند نکته از جمله عزاداری تا ساعات معین را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه منبر باید بر عهده روحانی مجلس و مداحی باید بر عهده مداح مجلس باشد، گفت: بیعت، دعوت و امر به معروف موضوعاتی است که روحانی در مجالس عزاداری لازم است تا به تبیین آن بپردازد.

حجت الاسلام قاسمی عضو دیگر جامعه روحانیت شیراز خواستار نظارت جدّی بر بازار شد و خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز یک قیمت بر روی جنس مشاهده می‌کنیم و فردا یک قیمت دیگر.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت همیشه حامی مردم بوده است و راضی به گرانی اجناس نیست، یادآور شد: گروه‌های جهادی می‌توانند در امر نظارت و بازرسی بر اجناس به کمک مسئولان بیایند.

حجت الاسلام عباس پور رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه فارس نیز در ادامه با اشاره به اینکه زندگی طلاب به دلیل معیشت و گرانی دچار مشکل شده است، اظهار داشت: نباید در خصوص ارزش‌ها بی‌توجه بود و لذا پاسداری از ارزش‌ها بر عهده روحانیت است.

وی افزود: وظیفه روحانیت در ایام محرم و تبلیغ وظیفه خطیری است، چرا که برخی در صدد از بین بردن ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب هستند و این یعنی روحانیت باید از ارزش‌های اسلامی حفاظت کند.

حجت الاسلام محسن روحانی امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز با بیان اینکه دهه محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: حدود چند ماه است که کشور درگیر موضوع امر به معروف و عفاف و حجاب است، در دیداری که ائمه جمعه با مقام معظم رهبری داشتند، رهبر معظم انقلاب فرمودند در موضوع حجاب باید با متانت برخورد شود.

حجت الاسلام حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت باید از دستگاه‌های فرهنگی مطالبه داشته باشد، اظهار داشت: نیازمند تشکیل دو کمیته فرهنگی اجتماعی و سیاسی اقتصادی در جامعه روحانیت هستیم تا این دو کمیته بتواند فعالیت‌هایی انجام شده در این عرصه‌ها را ارزیابی کند.

وی مهمترین عامل تربیتی را آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود تا در شهریورماه روسای دستگاه‌ها در جلسه جامعه روحانیت دعوت شوند تا برنامه‌های خود را ارائه دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴۰۰بقعه متبرکه در استان فارس داریم که باید از ظرفیت‌های آنان به نحو احسن استفاده کرد، البته تقویت پیوست فرهنگی این بقاع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام غلامحسین سبحانی‌نیا عضو جامعه روحانیت شیراز نیز خواستار نظارت بر عملکرد کشتارگاه ها شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha