دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1037350
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
درگاه «امام حسین(ع)» در ویکی پاسخ

حوزه/ سایت علمی «ویکی پاسخ» وابسته به مرکز مطالعات و پاسخگوی به شبهات حوزه در درگاه «امام حسین(ع)» به جواب شبهات و سؤالات مختلف درباره سیره این امام شیعیان و یاران ایشان در واقعه عاشورا می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در سال های اخیر دشمنان اسلام با صرف بودجه های کلان، سعی بر تغییر نگرش در جوامع اسلامی داشته اند. این موضوع به صورت یک پروژه طولانی مدت و در قالب جنگ نرم در حال اجراست.

یکی از برنامه های دشمنان اسلام ایجاد شبهات دینی است تا با ایجاد شک در اذهان مردم بتوانند التزام عملی آنان به آموزه ها و احکام اسلامی را از بین برده و از این طریق زمینه سلطه و غارتگری کشورهای اسلامی را برای خود فراهم نمایند.

در راستای مقابله با این شبهات مراکز، مؤسسات و گروه های مردمی مختلفی اقدام به پاسخگویی و خنثی نمودن آن ها کرده و در طول سال های اخیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم نیز با ایجاد سایت علمی ویکی پاسخ به جواب شبهات مختلفی که همه روز در حال ایجاد و نشر می باشند، پرداخته است.

ویکی پاسخ با چهار زبان فارسی، عربی، پشتو و اسپانیولی در حال فعالیت بوده و جواب شبهات مطرح شده را در موضوعات و سرفصل های مختلفی دسته بندی کرده تا دسترسی آسان به مطالب گوناگون برای مخاطبان این سایت در سطح بین المللی ایجاد گردد.

از مهمترین دسته بندی ها در ویکی پاسخ درگاه هایی است که با موضوعات مختلف ایجاد شده اند. درگاه «امام حسین(ع)» یکی از این درگاه هاست که در ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ راه اندازی شده و به بررسی و پاسخگویی شبهات مرتبط با سیره این امام شیعیان و یاران ایشان در واقعه عاشورا می پردازد.

این درگاه از بخش های مختلفی شامل «سؤال برگزیده»، «تصویر برگزیده»، «فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات»، «آثار مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات»، «رده ها» و «سؤالات مرتبط» تشکیل شده است.

در این روزها مخاطبین ویکی پاسخ می توانند در بخش سوال برگزیده مقصود پیامبر اکرم (ص) از تعبیر «انا من حسین» را دریافت نمایند.

گفتنی است: پاسخ به شبهات در ویکی پاسخ بر اساس منابع معتبر بوده و تاکنون قریب ۱۰۰ شبهه مختلف در درگاه امام حسین(ع) مورد بررسی و پاسخگویی قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha