شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1037942
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
تصاویر/ دیدار وزیر میراث‌فرهنگی با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر رفع موانعِ نوسازی بافت‌ فرسوده قزوین تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، پیش از ظهر امروز در دیدار با سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان، با تأکید بر رفع موانعِ نوسازی بافت‌ فرسوده قزوین، اظهار داشت: بافت فرسوده‌ قزوین، منطقه وسیع صدها هکتاری است که مشکلات جدی دارد و لذا اگر یک نفر بخواهد مشکل خانه کلنگی خود را برطرف کند، باید گودبرداری عمیقی انجام دهد تا به زمین سفت برسد، اما در چنین شرایطی به او گفته می‌شود خانه دوطبقه نمی‌توانی بسازی که این به صرفه نیست و لازم است فکری برای این مسئله بشود.

وی افزود: انتظار می‌رود اگر مقدور است، با رعایت همه مصالح مربوط به میراث‌فرهنگی، فرصتی به مردم داده شود تا ضمن اینکه میراث حفظ شود، این مشکل نیز برطرف شود، چرا که این موجب می‌شود شهر نو شود و مسائل و چالش‌هایی که بافت فرسوده می‌تواند ایجاد کند هم برطرف خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر افراد بخواهند به این مسئله اقتصادی نگاه کنند، می‌گویند ما اینجا را رها کرده و می‌رویم جای دیگر خانه می‌سازیم، چرا که از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست خانه‌ در بافت فرسوده را خراب کنیم و یک طبقه جای آن بسازیم، بنابراین لازم است تا این مسئله با رعایت مصالح میراثی حل شود و شاهد برطرف شدن مشکلات مردم این منطقه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تمدنِ برخاسته از معارف الهی و دینی باید بیش‌از پیش مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) زمانی که می‌خواهند خودشان را معرفی کنند، می‌فرمایند "من شخصیت بزرگی دارم، کوه سر به فلک کشیده‌ای هستم که از دامنه‌های من رودها جاری است و حتی افکار و خیالات انسان‌ها نیز نمی‌تواند تصور کند که من کجا هستم. "

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: هر کلام حضرت در نهج‌البلاغه، چشمه‌ای است و جمع آنها را رودها شکل می‌دهند و این رودها وقتی به هم می‌پیوندند نهرها را تشکیل خواهند داد و زمانی که نهرها به هم می‌پیوندند، در نهایت تبدیل به رود بزرگی می‌شوند که تمدن بزرگ الهی و دینی را شکل می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه در همه عالم، تمدن‌ها در کنار رودخانه‌ها شکل گرفته‌ است، یادآور شد: ما با این جملات امیرالمومنین(ع) یک تمدن دیگری را جلوی چشم خود می‌بینیم، و لذا در کنار تمدن‌های دیگر تمدنی نیز وجود دارد که برخاسته از آیات قرآن، معارف نورانی امیرالمومنین(ع) و صحیفه سجادیه است.

موانعِ نوسازی بافت‌ فرسوده قزوین رفع شود

قزوین در حوزه میراث‌فرهنگی جزو سرآمدهاست

ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم در این دیدار اظهار داشت: استان قزوین و شهر قزوین در حوزه میراث‌فرهنگی جزو استان‌های سرآمد است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قزوین و در سفر پر برکتی که به این استان داشتند، فرمودند «فرق می‌کند بین ملتی که ریشه و تاریخ دارد، با کسانی که ریشه‌ای ندارند.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: قزوین از منظر ریشه‌دار بودن در طول تاریخ بسیار غنی است و میراث‌فرهنگی قزوین هم از منظر کمی و هم از نظر کیفی در این استان از وضعیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی یادآور شد: فعالیت‌ها و اقدامات ما نباید مانع باشد، بلکه باید برای بسیاری از اقدامات مثبتی که در جهت توسعه معنوی، اجتماعی و اقتصادی استان‌ها لازم است، پیشران نیز باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha