جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاحیه دوره میثاق طلبگی

حوزه/ حجت الاسلام عیسی سواری از برگزاری دوره میثاق طلبگی در حوزه علمیه خوزستان با شرکت ۳۰۰ طلبه جدید خبر داد.

حجت الاسلام عیسی سواری، مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در اهواز از برگزاری دوره میثاق طلبگی در حوزه علمیه خوزستان خبر داد و اظهار داشت: یکی از دوره هایی که لازم است برای داوطلبین جدید الورود به حوزه ی علمیه در سطح استان برگزار شود دوره میثاق طلبگی است که همه ساله به صورت متمرکز در اهواز، برگزار میشود.

وی ادامه داد: متأسفانه در دو سال اخیر به علت شیوع کرونا نتوانستیم این دوره را بصورت متمرکز برگزار کنیم و به صورت مدرسه ای در مدارس علمیه خوزستان برگزار شد، ولی امسال با بهبود وضعیت کرونا توانستیم دوباره دوره را به صورت متمرکز در اهواز برگزار کنیم.

حجت الاسلام سواری به بیان جزئیات برگزاری دوره میثاق طلبگی پرداخت و بیان کرد: دوره میثاق طلبگی برای داوطلبین جدیدالورود حوزه در مقاطع سیکل و دیپلم به صورت مجزا در ۸ روز متوالی که چهار روز ویژه طلاب مقطع سیکل و مابقی برای طلاب مقطع دیپلم است از ۱۹ الی ۲۷ مرداد در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان افزود: تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۳۰۰ نفر هستند که ۱۵۰ نفر از آنها در مقطع سیکل و ۱۵۰ نفر هم در مقطع دیپلم.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری دوره میثاق طلبگی این است که داوطلبین جدید الورود حوزه در سال تحصیلی جدید، شناخت نسبتاً عمیقی نسبت به حوزه، آرمانها، اهداف، رسالت طلبگی، کارکرد طلبگی، ویژگی های طلبه و بحث مدیریت تحصیلی پیدا کنند.

مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان افزود: رسم طلبگی، آداب و اخلاق طلبگی، نظام آموزشی حوزه، سبک زندگی طلبگی، انس با قرآن، میثاق با شهداء، و ورزش و سلامتی از عناوین دوره است. همچنین برای این دوره از اساتید مطرح قم و استان خوزستان استفاده شده است.

حجت الاسلام سواری در پایان خاطرنشان کرد: طلاب را در گروه های ده تا دوازده نفره تقسیم کرده و برای هر گروه یک سرگروه قرار دادیم تا مباحث مختلف خود را با وی مطرح کرده و از راهنمایی های او بهره مند شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha