پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار صمیمی آیت الله موسوی جزایری با داوطلبین جدیدالورود مقطع سیکل حوزه علمیه خوزستان

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: طرح میثاق طلبگی در دو مرحله در ابتدا و انتهای سال تحصیلی برگزار می‌شود که در مرحله اول موضوعاتی از قبیل رسم طلبگی، وظایف طلبگی، نظام آموزشی حوزه و سبک زندگی طلبگی، به طلاب آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور مدیر حوزه علمیه خوزستان، روز گذشته در دیدار طلاب شرکت کننده در دوره میثاق طلبگی با آیت الله موسوی جزایری، در مسجد اعظم اهواز ضمن تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع)، به بیان گزارشی از نحوه برگزاری دوره میثاق طلبگی پرداخت و اظهار داشت: دوره‌ای که هم اکنون در حال برگزاری است، دوره میثاق طلبگی بوده که همه ساله توسط معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان برگزار و حاضرین نیز داوطلبانی هستند که توانسته‌اند امسال در مقطع سیکل وارد حوزه‌های علمیه شوند.

وی افزود: طرح میثاق طلبگی در دو مرحله در ابتدا و انتهای سال تحصیلی برگزار می‌شود که در مرحله اول موضوعاتی از قبیل رسم طلبگی، وظایف طلبگی، نظام آموزشی حوزه و سبک زندگی طلبگی، به طلاب آموزش داده می‌شود و در مرحله دوم مجموعه آموخته‌هایی که به طلاب در طول سال تحصیلی آموزش داده شده است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس آنها ارزیابی جامعی از عملکرد سالیانه طلاب جدید به دست می‌آید.

در ادامه این نشست نیز آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه استان، خطاب به طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: همه شما عزیزان ما هستید و ما پشتیبان شما هستیم و از شما می‌خواهیم تا در مسیر طلبگی خود مصمم و جدی باشید.

وی یادآور شد: در حوزه علمیه خوزستان اقدام به راه اندازی رشته‌های تخصصی مختلف از جمله فقه و اصول، فلسفه، علوم قرآنی، حدیث و کلام ولایت کرده‌ایم تا طلاب بعد از گذراندن دوره‌های مقدمات و سطح بتوانند در هر رشته‌ای که علاقه‌مند بودند به ادامه تحصیل بپردازند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha