جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1039122
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
حجت الاسلام محسنی

حوزه/ حجت الاسلام محسنی گفت: دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه گیلان با حضور طلاب جدیدالورود به صورت متمرکز در منطقه دیلمان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام داوود محسنی، معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رشت از برگزاری دوره میثاق طلبگی طلاب جدید الورود خبر داد و اظهار داشت: دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه گیلان با حضور ۸۰ طلبه جدیدالورود به صورت متمرکز در اردوگاه هلال احمر و کمیته امداد دیلمان، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از روز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ شروع می شود و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دوره میثاق طلبگی با هدف آشنایی طلاب جدید الورود با حوزه علمیه و رسالت‌های اجتماعی روحانیت و تعالی اخلاقی برگزار می شود.

حجت الاسلام محسنی، برگزاری جلسات اخلاق، مشاوره فردی، جلسات مناجات و هیئت، اردو، حلقه‌های معرفتی و بصیرتی را از مهم‌ترین برنامه‌های این دوره اعلام کرد و گفت: دوره میثاق طلبگی با حضور اساتید دوره میثاق، اخلاق و روانشناسی از حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد و همه طلاب جدید به صورت جداگانه در جلسه مشاوره‌ای شرکت خواهند کرد و از لحاظ روانشناسی و شخصیتی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان اضافه کرد: طلاب جدیدالورود بعد از طی دوره یک هفته‌ای، در دوره یک ماهه اختیار و تثبیت که در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد و بعد از پایان آن دوره، در امتحان نهایی شرکت کرده و طلابی که در آزمون‌ها نمره قابل قبول کسب کنند به صورت رسمی وارد عرصه طلبگی شده و مشغول تحصیل می‌شوند.

وی در پایان گفت: در کنار این دوره‌ها حلقه‌های انس با خدا قرآن و حدیث و اهل بیت علیهم السلام و شهدا و برنامه‌های تفریح با نشاط ورزشی برای طلاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha