شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1039096
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
تصاویر/ افتتاحیه دوره میثاق طلبگی

حوزه/ افتتاحیه دوره میثاق طلبگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در اهواز، افتتاحیه دوره میثاق طلبگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، علماء، فضلاء و داوطلبین جدید الورود حوزه علمیه خوزستان، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وظایف و رسالت طلبگی برای حاضرین پخش شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت امام سجاد(ع)، بیان کرد: انسان با نگاه به اطرافش می تواند نعمتهای خداوند را خوب ببیند، مثلا اینکه شما تصمیم گرفته اید وارد حوزه علمیه شوید، این یک نعمت است چراکه تفاوتی که حوزه با بقیه جاها دارد در این است که طلبه در واقع تصمیم دارد دین خدا را بشناسد، به آن عمل کند و راه ائمه(ع) و علمای گرانقدر اسلام را دنبال کند. سؤالی که مطرح است این که آیا ما این نعمت را دیدیم؟ اگر دیدیم بهترین کاری که باید در قدم اول برداریم شکر نعمت است چرا که خداوند می فرماید: "لئن شکرتم لازیدنّکم".

وی، خاطرنشان کرد: بعضی ها تا یک سختی در مسیر طلبگی بر آنها حادث می‌شود از آمدن به حوزه پشیمان می شوند، در حالی که هرکاری سختی های خودش را دارد و اگر آدم تنبلی کند نعمت را به دست نمی آورد. باید به خودتان زحمت بدهید و تلاش کنید تا به نعمت دست پیدا کنید از همین رو قرآن می فرماید: "لیس للانسان الاّ ما سعی" یعنی آدم تا زحمت نکشد چیزی نصیبش نمی شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: در هر لحظه ای که در حوزه هستیم باید شکرگزار باشیم تا بتوانیم قدمهای بعدی را بلند تر برداریم. باید تلاش خود را مضاعف کنید تا بهتر یاد بگیرید و چون زحمت بیشتری می کشید باعث می شود تا علم برایتان شیرین تر شده و در قلبتان تثبیت شود.

در پایان این مراسم، حجت الاسلام سواری، مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی به بیان نکاتی در خصوص نحوه ی برگزاری دوره، ساعات شروع کلاسها و موارد انضباطی پرداخت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha