جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوان عاشورایی

حوزه/ کارشناس مسائل خانواده گفت: حفظ حجاب و عفاف بهترین ابزار و اسلحه بانوان در فرهنگ عاشورایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست «الگوهای رفتاری بانوان عاشورایی» ویژه دختران جوان و نوجوان، در مدرسه ‌علمیه‌ و پایگاه بسیج طلاب خاتم الاوصیاء(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) فاضل‌آباد برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام نودهی با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) گفت: شخصیت زنان با ظهور اسلام متحول شده است؛ اسلام بانوان و دختران را به عنوان عضو مهم زندگی و افراد تاثیرگذار در مسائل اجتماعی دانسته است.‌

وی تصریح کرد: دختر تمدن‌ساز و دختر عصر انقلاب اسلامی با تأسی از الگوهای رفتاری حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) استکبارستیز است.

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این نکته که خانواده سلول بنیادین اجتماع است، خاطرنشان کرد: دشمنان برای از بین بردن خانواده مفهوم مقدس زن و مادر را هدف قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام ‌نودهی، بهترین ابزار و اسلحه بانوان در فرهنگ عاشورایی را حفظ حجاب و عفاف دانست و افزود: با حفظ حجاب، شهادت شهدا را کامل کنید؛ در بسیاری از وصیت نامه های شهدا بیان شده است: «آنقدر که دشمن از سیاهی چادر تو می‌ترسد از قرمزی خون من نمی‌ترسد».

وی اظهار ‌کرد: مطالعات اسلامی گواه است همانگونه که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در واقعه کربلا و بعد از آن نقش پیام‌آوری فرهنگ عاشورا را داشته‌اند، بانوان در طول تاریخ اسلام با این نقش آفرینی اسباب بسیاری از پیروزی‌ها را فراهم آورده‌اند.

‏ کارشناس مسائل خانواده در پایان تاکید کرد: با تجدید پیمان با حضرت‌زینب(س)، حضرت‌رقیه(س) و دیگر بانوان موثر در واقعه کربلا به مستکبرین جهان اعلام می‌کنیم که نمی‌توانند در مقابل انقلاب اسلامی قد علم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha