جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت

سخنگوی دولت درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: سازمان اداری و استخدامی در این‌باره پیشنهادی ارائه داده که پیش‌بینی می‌کنم تا یک ماه آینده انجام شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور، پیشنهادی درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری داده است که باید مراحل خود را بگذراند؛ پیش‌بینی می‌کنم تا یک ماه آینده، شاهد نهایی شدن این طرح باشیم.

رتبه بندی معلمان اجرایی شد

بهادری جهرمی درباره موضوع رتبه بندی معلمان گفت: پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی و پیش از یک سالگی دولت، وعده رئیس جمهور در این‌باره عملی و رتبه بندی معلمان اجرایی شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه، مبالغی به عنوان پیش پرداخت واریز کرده است که پیش از تکمیل فرایند، برای معلمان واریز می‌شود.

پرتاب ۳ ماهواره در برنامه وجود دارد

بهادری جهرمی، همچنین درباره پرتاب ماهواره خیام گفت: پس از یک دوره رخوت در صنعت فضایی، دولت سیزدهم تحول در این صنعت را آغاز کرده و مصمم است که عقب ماندگی در آن را جبران کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: یک مسیر، پرتاب ماهواره خیام بود که شاهد آن بودیم و پرتاب ۳ ماهواره مشابه دیگر در برنامه وجود دارد که به تدریج میزان مشارکت دانشمندان ایرانی در آن افزایش پیدا کرده و برنامه‌ریزی شده است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در حال حاضر، امکان ساخت ماهواره با دقت ۱۰ متر، مانند ماهواره نور ۲ را داریم.

مهلت قانونی معرفی وزیر کار

سخنگوی دولت درباره مهلت قانونی معرفی وزیر کار هم گفت: بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی، مهلت معرفی وزیر ۳ ماه بوده و تأخیری صورت نگرفته است و در مدت زمان قانونی تا پایان شهریور، فردی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شود.

بهره‌برداری بیش از ۱۷۰۰ طرح در هفته دولت

سخنگوی دولت در ادامه افزود: در هفته دولت، بیش از ۱۷۰۰ طرح به ارزش بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان و ۱۶۰۰ میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد که بخش‌های دولتی و خصوصی در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و موجب اشتغال بیش از ۴۳۰۰۰ هزار تن خواهد شد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: خدمات ویژه‌ به مردم در هفته دولت پیش‌بینی شده است که پس از تصویب به اطلاع عموم می‌رسد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: شعار هفته دولت با توجه به گفتمان دولت سیزدهم، «دولت مردم» انتخاب شده است. نخستین روز هفته دولت، میثاق با ولایت، دومین روز، فسادستیزی و عدالت، روز سوم، تحول و خلاقیت و چهارمین روز، خانواده و سلامت و روزهای بعدی نیز با عناوین دیگر، نام‌گذاری شده که متناسب با این نام‌ها، طرح و برنامه‌هایی وجود دارد که به مرحله اجرا می‌رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha