سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم‌زاده نوری، پس از بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، گفت: از تمام طلاب و ائمه جماعات درخواست داریم با حضور در این نمایشگاه از ظرفیت‌های برجسته آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه در قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه، در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز که در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران برپا شده است، طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه موضوع این نمایشگاه یک موضوع اساسی و مهم است، اظهار کرد: نمایشگاه "مسجد جامعه پرداز" بر پایه حضور مردم در ساخت جامعه اسلامی تحت نگاه و امامت عالمان دینی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه، رمز مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی مردم در جامعه، ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی آنهاست، عنوان کرد: مردم نباید خود را کنار بکشند و تمام کارها را به حاکمان واگذار کنند؛ از سوی دیگر حاکمان نیز نباید مردم را نادیده گرفته و خودشان را متولی تمام امور بدانند، بلکه باید از ظرفیت‌های توده مؤمنان برای حل مشکلات اجتماعی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در روایات متعددی به این شیوه از حکمرانی اسلامی تأکید شده است، مطرح کرد: امام خمینی(ره) نیز در این راستا و بر همین اساس حرکت کردند اما متأسفانه در مقاطعی از انقلاب اسلامی این موضوع کم‌رنگ شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم‌زاده در پایان تأکید کرد: از تمام طلاب و ائمه جماعات درخواست داریم با حضور در این نمایشگاه از ظرفیت‌های برجسته آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha