شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز جنس بدلی مسجد اسلامی نیز وجود دارد، گفت: در مسجد اسلامی، برنامه ها مبتنی بر هوای نفس و نظرات شیطانی نیست بلکه اساس آن بر تقوای الهی استوار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز (۳۱ مرداد ماه) در دیدار با اعضای شورای عالی مساجد استان، اظهار کرد: فلسفه وجودی مسجد ،ارتباط مخلوق با خالق است؛ تا بر اساس تدبیر و سیاست های خداپرستی، به رشد و کمال انسانی برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: امروز جنس بدلی مسجد اسلامی نیز وجود دارد و افراد کم هوش در این مسئله گول می‌خورند، از نظر اسلام در مسجد اصلی برنامه ها مبتنی بر هوای نفس و نظرات شیطانی نیست بلکه اساس آن بر تقوای الهی می باشد؛ آن چیزی که تعیین کننده اصلی بودن یا بدلی بودن مسجد است، نرم افزار مسجد است.

وی افزود: در مسجد مبتنی بر تقوا، انسان ها به دنبال پاک شدن و رشد و کمال هستند و انسان بر اساس سیاست و تدبیر الهی بر ملاک تقوا رشد می کند؛ برخی مسجد ها هم با وجود مسجد بودن برای جنگ با خدا تأسیس شده است که حتی در زمان پیامبراسلام(ص) نیز این گونه مساجد ضرار را می ساختند.

امام جمعه بیرجند، ابراز کرد: همواره حکومت های طاغوتی جمله ی بی اساس “جدایی دین از سیاست ” را تعقیب می کنند، اولین نشان نفاق در کلک بودن این جمله این است که این جمله را یک طرفه القاء می کنند، یعنی می گویند اهل دین در سیاست دخالت نکنند اما ( نه تنها نمی گویند سیاست مدارها در امور دینی دخالت نکنند بلکه در تفکر آنها ) سیاست مدارها می توانند در امورات دینی دخالت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه گفت: مساجد وهابی را که همین سیاستمداران غربی دستور ساخت می دهند و همینطور مساجد طاغوتی، در طول تاریخ همواره برای منافع یک عده برپا شده است، لذا القاء مسئله جدایی دین از سیاست یک سویه است و دشمن از دین مسائلی می سازد که بخشی خرافات است و برخی هم به نفع طواغیت فعالیت می کند.

وی ادامه داد: مسجد، غیر از جنبه های زمین و ساختمان و نوع ساخت، باید مسجدی باشد که به سمت تقوا ببرد و این برنامه و نرم افزار را عالم دینی مشخص می کند، لذا ایجاب می کند مساجد تحت نظارت و دارای برنامه ای دینی باشد و همه بدانند که سیاست جزئی از دین است و دین اسلام برای همه مسائل حرف دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت: از نظر دشمنان اسلام، مسجدی خوب است که بتواند ظلم را توجیه کند که در تاریخ اینگونه مساجد کم نبوده است، در مساجد اصلی از نظر برنامه و نرم افزاری اگر طاغوتی باشد، بدترین ظلم ها انجام می‌شود، امروز مسجدالاقصی و مسجد الحرام و مسجد النبی تحت سلطه صهیونیست هاست و باید سیاستی صورت بگیرد که این اماکن مقدسه را از دست صهیونیست ها رها کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha