شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه خرم اباد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم تا مساجد به محلی برای جذب نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان امروز در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی امور مساجد استان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به روز جهانی مسجد، اظهار داشت: مساجد از ابتدا مراکزی برای عبادت، آموزش معارف اسلامی و مباحث علمی، تصمیم گیری برای حل مسائل مسلمانان و جهان اسلام بوده‌اند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مساجد به جایگاه اصلی خود برگشتند اما با تمام این اقدامات، مساجد ظرفیت‌های زیادی دارند که باید از این ظرفیت برای ارتقای فرهنگی و دینی جامعه به نحو احسن استفاده کرد و می‌طلبد همه وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه لازم است تا حضور خانواده‌ها در مساجد پررنگ‌تر شود و در امور مساجد مشارکت داشته باشند، گفت: حضور بانوان در مساجد سبب حضور همسران و فرزندان آنها می‌شود و فرصتی فراهم خواهد شد که براساس برنامه‌ریزی امام جماعت، بتوانند آموزش‌های لازم را با محوریت‌های سبک زندگی، آموزش‌های دینی و سایر بخش‌ها به کار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم تا مساجد به محلی برای جذب نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید درب مساجد را تنها در هنگام اذان باز کرد، گفت: باید مسجد محلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی باشد و طبیعتا یک امام جماعت خوش فکر و اهل تعامل می‌تواند چنین شرایطی را برای حضور بیشتر مردم فراهم نماید.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اگر جمعیت در مساجد انبوه و پر تعداد باشند، قطعا این حضور می‌تواند در جمعیت نماز جمعه نیز مشهود باشد، مطرح کرد: مسجدی که بتواند سلامت روحی، معنوی و دینی محله را تامین کند، این نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری با ارکان مساجد، گفت: متاسفانه بخش فرهنگی مسجد گاهی اعتبار مالی ندارد تا اردوی فرهنگی برای نوجوانان برگزار کند و لذا در این بخش اگر همه کمک کنند، وضعیت مساجد نیز بهتر از این خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha