سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه جهل، ظلم و فقر سه موضوعی است که برای انسان ذلت به همراه دارد، گفتند: در اسلام آمده که این سه مورد را از جامعه ریشه کن کنید و در قم نیز باید این سه مورد کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار با استاندار قم با بیان اینکه قم یک مرکز خاص بوده و در زمان ائمه (ع) یک فرقه اشعری در قم بود که با اهلبیت (ع) رفت و آمد داشتند و حضرات معصومین فرموده‌اند که قم حرم ما اهل بیت (ع) است، اظهار داشتند: قبل از اینکه حضرت معصومه (ص) به قم تشریف بیاورند، امام صادق (ع) فرمودند که خانمی از ما به قم می‌رود و هر کس ایشان را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود.

ایشان با تأکید بر اینکه هر کس وارد شهر قم می‌شود باید بداند که این شهر مرکز انقلاب بوده و تحول و تبلیغات گسترده‌ای از این شهر در کشور ایجاد شده است، افزودند: نسبت به قم دیدگاه خاصی وجود دارد و جریان انقلاب از این شهر برخاسته و خدمت کردن به مردم این شهر، اجر بیشتری دارد و بحمدالله از زمانی که استاندار کار خود را در قم آغاز کرده اند، تعریف و تمجید فراوانی از ایشان به ما رسیده است.

این مرجع تقلید موضوع مسکن را مورد توجه قرار داد و تصریح کردند: اگر در قم این اتفاق بیفتد که تمام مردم خانه دار شوند، اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد؛ همچنین خدمات بیمه‌ای در قم می‌تواند برای مردم بسیار گره گشا باشد.

معظم له با اشاره به اینکه جهل، ظلم و فقر سه موضوعی بوده که برای انسان ذلت به همراه دارد، عنوان کردند: در اسلام آمده که این سه مورد را از جامعه ریشه کن کنید و در قم نیز باید این سه مورد کمرنگ شود.

استادحوزه علمیه قم اضافه کردند: صداوسیما و رسانه‌ها باید به بیان دستاوردها بپردازد، چراکه وقت مردم جزو بیت المال بوده و این بیت المال از حقوق مردم هستند و مردم باید از پیشرفت‌ها مطلع شوند.

ایشان اذعان کردند: امروز که افرادی خوبی خدمتگزار مردم هستند، باید نواقص برطرف شود و ظلم، جهل و فقر در قم کاهش یابد؛ اگر قم به عنوان یک استان نمونه در این زمینه موفق شود، اتفاق خوبی رخ داده هرچند این کارها زحمت می‌خواهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند: از امام صادق (ع) پرسیدند که چه کسی نزد خداوند محبوب است؟ حضرت فرمودند که هر کس به مردم خدمت کند، نزد خداوند محبوب است.

معظم له ادامه دادند: امیرالمومنین (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه به مالک اشتر نکات ارزشمندی دارند؛ ستون دین همین مردم هستند و خدمت به مردم باید صورت گیرد؛ مردم از جهت گرانی‌ها در مضیقه هستند و باید مسئولان رفاه را برای مردم تأمین کنند و امروز باید علت گرانی‌ها را از ریشه پیدا کرد.

شایان ذکر است: در ابتدای این دیدار شاهچراغی؛ استاندار قم به ارائه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد ۱۰ ماهه استانداری در حوزه ساخت مسکن، ترمیم و بهبود جاده های اطراف قم، مسئله آب شرب و آب رسانی اطراف قم، رفع موانع تولید و ... پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاید دوست IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    جالبه که اسلام گفته که جهل، ظلم و فقر را در جامعه ریشه کن کنید... ولی استاد گرامی می گه در قم به عنوان ام القراء جهان اسلام و عش آل محمد(ص) این سه را کم رنگ یا کاهش دهید... . استاد گرامی شما باید مرزبان اسلام باشید... .