چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از بی‌توجهی مسئولان استانی به حوزه‌های علمیه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مدارس علمیه استان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز نشر احکام و معارف دینی هستند، اظهار کرد: اگر چنین مراکزی نبودند اسلام و معارف اهل‌بیت(ع) از بین می رفت و به همین خاطر فقها، علماء و حوزه‌های علمیه شاخص‌های مهم در حفظ شریعت اسلام هستند.

وی با اشاره به تاریخ تاسیس حوزه‌های علمیه که به طور رسمی از نجف اشرف در زمان شیخ طوسی به عنوان یک آموزشگاه، دانشگاه و مرکز تربیتی تا امروز شروع به فعالیت کردند، افزود: اگر معارف و احکام الهی شکوفایی، رشد و بالندگی پیدا کرده‌اند حاصل مباحث، تحقیقات، پژوهش‌ها و تدریس توسط علماء، اساتید و طلاب حوزه های علمیه بوده که اگر شکل نمی‌گرفت مسلما اسلام و احکام آن نیز رشد نمی‌کرد و مغفول واقع و احکام خدا به فراموشی سپرده می‌شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کسانی که‌ مردم را راهنمایی می‌کنند، راه‌ها و معارف اسلام را به آنها نشان می‌دهند، مردم را با خدا و انبیاء(ع) آشنا می‌کنند حوزه‌های علمیه و علما هستند، اگرچه همه علوم، جزء علومی که حکم بر باطل بودنشان هست در جهت رشد و تعالی انسان هستند اما ممکن است این علوم به معرفت خدا نرسند.

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از بی‌توجهی مسئولان استانی به حوزه‌های علمیه

وی با اشاره به اینکه اگر حوزه های علمیه نبودند، خبری از احکام و شریعت الهی نبود، عنوان کرد: اگر در مدارس و دانشگاه‌ها درس‌هایی از قرآن و احکام الهی وجود دارد به برکت همین حوزه‌های علمیه است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: متاسفانه در عربستان ساعات فعالیت کلاس‌های معارف قرآن را کم کردند که تحت تاثیر تفکر مادی‌گرایانه غرب شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی خاطرنشان کرد: امروز هر جا که قال نوح، قال ابراهیم، قال موسی، قال عیسی می‌گویند نیز به برکت حوزه‌های علمیه است. اگر حوزه علمیه نباشند اسمی از قرآن و اولیاء‌الهی آورده نمی شود.

وی گفت: در جامعه‌ای که اسمی از قرآن، احکام خدا و شریعت نباشد آن جامعه ساقط شده است و حتما خدا آنها را نابود خواهد کرد و حتی به فرض اینکه در این دنیا زندگی کنند به جهنم ابدی واصل می‌شوند. آن چیزی که انسان را به بهشت الهی، حلال خدا و احکام الهی هدایت می‌کند همین حوزه‌های علمیه هستند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: کسی که اهل حلال و حرام نباشد، به احکام خدا جاهل است و عامل به احکام خدا نیست و اهل بهشت هم نیست.

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از بی‌توجهی مسئولان استانی به حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: حوزه‌های علمیه برکات و خیرات زیادی دارند که می‌توان به تربیت انسان‌های وارسته در عرصه‌های مختلف اشاره کرد. ما می‌دانیم که یکی از پایگاه‌های اساسی انقلاب و محل تولد و مقاومت انقلاب حوزه‌های علمیه هستند که اگر علماء، مبلغین اسلام و طلاب در میدان نباشند، انقلاب از بین خواهد رفت‌.

امام جمعه یاسوج انقلاب را مولود حوزه علمیه خواند و با بیان این که خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی در رشد جایگاه حوزه‌های علمیه حرکت عظیمی شکل گرفت، اظهار کرد: طلاب باید قدر انقلاب اسلامی و این موقعیت را بدانند، چرا که در زمان طاغوتیان حتی به طلاب اجازه پوشیدن لباس طلبگی را نمی‌دادند و اجازه منبر رفتن نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی، رهبر معظم انقلاب فرزندان حوزه علمیه هستند. حال تولد انسان تنها به دنیا آمدن نیست، بلکه ولادت علمی، فرهنگی، معنوی و ... است که به انسان ارزش واقعی می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: انتظار می‌رود از مسئولین استانی و شهرستانی که حوزه‌های علمیه استان را حمایت کنند، حوزه‌ها منبع درآمدی ندارد و وضعیت طلاب خیلی مناسب نیست و هزینه‌های زیادی دارند که انتظار همکاری است‌.

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از بی‌توجهی مسئولان استانی به حوزه‌های علمیه

وی گفت: در همه زمینه‌های عمرانی، اقتصادی و ... هزینه‌های زیادی می‌شود اما به بحث فرهنگی که می‌رسد درصد خیلی پایینی تعلق می‌گیرد، متاسفانه برخی انتظار دارند کارهای فرهنگی بدون هزینه انجام شود و بحث آسیب‌های اجتماعی، طلاق، بدحجابی و ... نیز حل شود که این‌گونه ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر ما در زمینه بحث فرهنگی برای هیأت مذهبی و حوزه‌های علمیه هزینه کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کنیم. اگر بتوانیم مسائل فرهنگی را رونق بدهیم، اینقدر به دادگاه‌های فشار وارد نمی‌شود و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌ یابد.

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از بی‌توجهی مسئولان استانی به حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی اضافه کرد: برخی شهرستان‌ها را داریم که دارای چند حوزه‌علمیه هستند، اما در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد همین حوزه را داریم که ساختمانش خیلی مناسب نیست و حتی بعضاً مسئولین حاضر نمی‌شوند به آن سرکشی کنند؛ این موضوع برای مسئولین خیلی بد است که نسبت به پایگاه فرهنگی، اخلاقی و دینی این طور بی‌توجه باشند. همه جاهایی که می‌رویم می‌بینیم که مساجد و حوزه‌های باشکوه و درخور ساخته‌اند، اما اینجا متاسفانه توجهی نمی‌شود و خیلی خوب نیست که مسئولی بتواند کاری انجام دهد و در وظیفه‌اش کوتاهی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha