یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ مدیران حوزوی و دستگاه های اجرایی استان اصفهان در پی ارتحال آیت الله ناصری، پیام هایی تسلیت جداگانه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، در پی ارتحال عالم وارسته، استاد مبرز اخلاق حوزه، عالم عامل آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی(ره)، مدیران و مسئولین دستگاه های مختلف حوزوی و اجرایی استان اصفهان پیام هایی بدین شرح صادر کردند:

پیام حجت الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی، فقیه پارسا و استاد جلیل القدر ، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد ناصری (رحمة الله علیه ) موجب تأثر و تألم گردید.

آن عالم ربانی و استاد بزرگ اخلاق، سال های متمادی با عنایات حضرت حق و توسل واقعی به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به تبلیغ و ترویج معارف ناب اسلامی پرداخت و خیل عاشقان حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را سیراب نمود.

ارتحال این عالم ربانی را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، ارادتمندان و علاقه مندان به آن مرحوم به ویژه بیت مکرم و معزز، فرزندان گرانقدر و سایر بستگان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان غفران الهی و علوّ درجات برای آن عالم زاهد و اجر برای تمام بازماندگان خواستارم.

پیام حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدّها شیء»

ارتحال عالم عظیم‌الشان و استاد برجستۀ اخلاق، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری، برای عموم حوزه‌های علمیه و به‌ویژه حوزۀ پربرکت اصفهان، ثلمه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر است.

آن مجتهد جلیل‌القدر، افزون بر اشتغالات گستردۀ علمی و تدریس و تألیف، فعالیت‌های تبلیغی و اجتماعی وسیع و اثربخشی داشت. جذبه و شعاع پرفروغ معنوی و روحی آن استاد راستین اخلاق، فضایی آکنده از معنویت را در همۀ بلاد می‌پراکند و دل‌های مشتاقان را جلا می‌بخشید.

اشتیاق زایدالوصف و عاشقانۀ آن عالم ربانی به قطب عالم وجود، حضرت ولی‌عصر(عج)، که در بیان و سلوک ایشان متجلّی بود، قلوب بسیاری را متوجه مهدویت کرد و در گره‌زدن دل‌های مشتاقان و منتظران ظهور به آن کانون نور بسیار اثرگذار بود.

حوزۀ علمیۀ عالم‌پرور و دیرپای اصفهان که از اقطاب حوزه‌های علمیۀ شیعه است، با حضور عالمانه و پربرکت این استاد برجسته، گام‌هایی اساسی را در مسیر احیا و بازآفرینی شکوه پیشین خود برداشت و ان‌شاءالله در سایۀ مجاهدت و تلاش علمی شاگردان ایشان و فضلای حوزوی و با بهره‌گیری از میراث علمی و معنوی آن استاد بزرگ، با جدیت این مسیر را پیش خواهد برد و کوشش‌های عظیم آن دانشمند فرزانه را پاس خواهد داشت.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزۀ علمیۀ قم شعبۀ اصفهان که همواره از شعاع معنوی و علمی و اخلاقی آن عزیز و حمایت‌های مادی و معنوی ایشان بهره‌مند بود، این مصیبت عظیم را به محضر نورانی حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبر فرزانۀ انقلاب اسلامی و عموم حوزویان و به‌ویژه به بیت معظّم ایشان تسلیت می‌گوید و علوّ درجات را برای روح بلندمرتبه و پرفتوح آن عالم فرزانه از خداوند رحمان مسئلت می‌نماید.

پیام اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

با نهایت تاسف و تأثر خبر یافتیم روح بلند عالم ربانی و فقیه صمدانی، عارف روشن ضمیر و سالک الی الله حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد علی ناصری (قدس الله روحه) به ملکوت اعلی پیوسته است .

مقام رفیع اخلاقی و معنوی آن نادره دوران، موجب آن بود که هر کلمه و اشاره حکیمانه و عالمانه او شیفتگان علم ومعرفت و رهپویان زهد و تقوا را به دریچه عوالم معنا رهنمون و هدایتگر شود.

او معنابخش فلسفه انتظار و بشارت دهنده منجی و خود منتظر حقیقی ظهور حضرت صاحب الزمان مهدی موعود( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) بود .

سیمای الهی و کلام مسیحایی او، خفتگان را بیدار، غافلان را هوشیار و دلهای مستعد را در یاد خدا مستغرق می‌ نمود.

پیر مراد جوانان پاکباز در دفاع مقدس و مدافع راستین حریم ولایت فقیه و نظام اسلامی بود .

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، این مصیبت و ضایعه بزرگ جبران ناپذیر را به ساحت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای( مد ظله العالی)، اساتید و علمای فرهیخته حوزه های علمیه کشور و جهان اسلام، شاگردان ارجمند ومردم متدین و شریف اصفهان و دولت آباد بویژه به خاندان معزز و فرزندان مکرم آن عبد صالح تسلیت می‌گوییم و خود را سوگوار و شریک غم جانکاه کانون بازماندگان داغدار می دانیم و در آخرین روز جمعه ماه محرم الحرام ماه سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) علو درجات و قرب الهی را برای آن عزیزدل‌ها از درگاه خداوند قادر علیم مسالت می نماییم.

پیام حجت الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس:

انّا للّه و انّا الیه راجعون

ضایعه ارتحال عبد مخلص خدا، عالم ربانی حضرت # آیت الله ناصری، معلم اخلاق و عرفان، یار صدیق ولایت، دلباخته حضرت ولی عصر (عج)، ستون نور از زمین به آسمان و مایه برکت اصفهان و ایران را به حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، خانواده ایشان، حوزه های علمیه و عموم مردم ایران تسلیت عرض نموده و همنشینی ایشان را با اولیاء الهی در جوار رضوان خدای متعال برای ایشان خواستارم.

پیام حجت الاسلام والمسلمین کوچکزاده، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت عالم ربانی و معلم اخلاق حضرت آیت الله حاج شیخ محمد ناصری را به پیشگاه مقدس حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه و بیت معظم آن فقیه سعید تسلیت گفته و علو درجاتش را از خداوند منان مسئلت می نمایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha