جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمید ملکی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مردمی بودن را از شاخصه‌های نهادهای خیرین دانسته و بیان کرد: برای اعتماد سازی خیرین باید پولهایی که در جاهای مختلف هزینه می شود به خیرین گزارش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدملکی در نخستین دوره مهارت افزایی، توانمند سازی فعالان عرصه نیکوکاری که موسسه بین المللی جامعه المرتضی در قم برگزار شد، گفت: امروز کارهایی که در این مجموعه مرکز خیریه آلاء انجام می شود بر اساس رفع مشکلات جامعه است، از جمله شبکه ای کردن نهادهای خیریه برای هم افزایی بیشتر و در ادامه تشویق مردم به کار خیر می باشد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها گفت : برای اینکه خدا ما را دوست داشته باشد بندگی کنیم و کارهای خیر انجام دهیم، صدقه دهیم و کسی که صدقه می دهد اموال او از بین نمی رود، ماندگار می شود، کارهای خیر ماندگار می شوند و نباید فکر کنیم که کارهای خوب از بین رفتنی است. کسی که نگاهش توحیدی باشد متوجه این حقیقت می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی گفت: انسان توحیدی الهی فکر و الهی عمل می کند. فکر الهی و عمل توحیدی سبب سعادت می شود که از جمله اینها انجام کارهای خیر است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان‌ها افزود: امروز به دلیل گستردگی کارهای خیر، نیازمند شناسایی خیرین، فرهنگ سازی کارهای خیر و راه اندازی اطلس کار است.

وی مردمی بودن را از شاخصه های نهادهای خیرین دانسته و بیان کرد: برای اعتماد سازی خیرین باید پولهایی که در جاهای مختلف هزینه می شود به خیرین گزارش داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی گفت: امروز هم به همت آیت الله اعرافی شاهد راه اندازی بنیاد خیرین در حوزه های علمیه هستیم این امر مبارکی است. باید تلاش کرد مردم نقش مهمی در کارهای خیر داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha