یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه /  رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور گفت: فریاد طنین‌انداز «لبیک یا حسین» که از عمق جان زائران بر می‌خیزد و لرزه‌ای که به دل‌ها می‌افتد، بیانگر ماجرایی عظیم است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور، شب گذشته در همایش مسئولین موکب‌ها و مسئولین فرهنگی مواکب استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان حج وزیارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس روایتی از امام حسن عسکری(ع)، زیارت اربعین یکی از علائم و نشانه‌های مومن است و آنچه از سال‌های گذشته تاکنون شاهد بوده‌ایم، این جریان هر سال جلوه بیشتری به خود می‌گیرد و عطری خاص و حیاتی واقعی در عالم ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خاطرنشان کرد: افرادی که از کشورهای مختلف با سلیقه‌ها و مذاهب متفاوت از مدت‌ها قبل خود را برای زیارت امام حسین(ع) در این روز آماده می‌کنند، فریاد طنین‌انداز «لبیک یا حسین» که از عمق جان زائران بر می‌خیزد و لرزه‌ای که به دل‌ها می‌افتد، بیانگر ماجرایی عظیم است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذاشت.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین سابقه‌ای طولانی دارد، اما نمی‌توان این پدیده به خصوص در سال‌های اخیر را با اربعین‌های گذشته مقایسه کرد.

وی اظهار کرد: عده‌ای معتقدند که پیاده‌روی اربعین ایرانیزه شده، که این امر قابل قبول نیست، چرا که سهم ایرانی‌ها ۱۵۰۰ موکب است و ۸ تا ۱۰ درصد غذاها توسط ایرانی‌ها تأمین می‌شود و عراقی‌ها میزبان اصلی پیاده‌روی اربعین هستند.

رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور بیان کرد: مردم عراق طبق فرهنگشان به زائران شبانه روز خدمت می‌کنند، اما باید فرهنگ‌سازی کنیم که زائران ۱۰ شب در خانه‌های میزبانان عراقی اقامت نکنند بلکه به یکی دو شب بسنده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تصریح کرد: سبک زندگی، همان فضایل اخلاقی است که در خیرات، خوبی‌ها، ایثار و تعاون معنا می‌شود که در اربعین شاهد اوج آنها هستیم، بنابراین اربعین بستر و زمینه‌ساز این سبک زندگی است.

وی اظهار کرد: در اربعین تمامی مسئولان عراقی در خدمت به زائران پای کار هستند، برای مثال رئیس دانشگاه کربلا رئیس عشیره خود است، اما در این ایام تمام افتخارش خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است و امثال آن در عراق بسیار هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به مسئولین مربوطه ابلاغ کردند تا از انتشار عکس ایشان در این حرکت عظیم فرهنگی خودداری کنند و در پی این اقدام آیت‌الله سیستانی هم اعلام کردند که از انتشار عکس ایشان خودداری شود، این اقدام رهبران این پیام را دارد که همه زیر پرچم امام حسین(ع) جمع شدیم.

فریاد طنین‌انداز «لبیک یا حسین» لرزه‌ به دل‌ها می‌اندازد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha