جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام افشار

حوزه / مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین از ثبت نام ۳۵ هزار قزوینی در سامانه سماح جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار، در همایش مسئولین موکب‌ها و مسئولین فرهنگی مواکب استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت استان قزوین برگزار شد، گفت: برای اینکه بتوانیم خدمات رضایت بخشی به زائران ارائه کنیم، باید از تمام ظرفیت‌ها و داشته‌ها بهره گیریم، و این ظرفیت ها را به بهترین وجه در راه خدمت به آنان به کار گیریم.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال تردد زائران در فصل گرما انجام می شود، با توجه به هوای گرم، لازم است در این عرصه تدابیر لازم در خصوص بهداشت محیط، مواد غذایی، بویژه آب در نظر گرفته شود.

رابط بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان قزوین خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین ظرفیت بی‌نظیری برای ارتباط دو ملت در جهان است و باید به هر شکل ممکن در تقویت آن بکوشیم.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین عنوان کرد:در پیاده روی اربعین حسینی باید وحدت بین ایرانی ها و عراقی ها و حتی بین شیعه وسنی حفظ شود.

حجت الاسلام افشار بیان کرد: پیاده روی اربعین حسینی باید خروجی فرهنگی داشته باشد و استقلال عراقی ها و میزبانی آنها باید حفظ شود.

وی ادامه داد:با همراهی ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین و همچنین کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین یک تیم رسانه از طرف صدا و سیمای مرکز قزوین جهت انعکاس فعالیتهای فرهنگی مواکب اعم از روحانیون و خواهران مبلغه در طریق نجف به کربلای معلی و کربلا به کشور عراق اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام افشار بیان کرد:استان قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی می باشد که کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین از خوشنویسان استان را برای حضور در موکب ۹۴۰ طریق نجف به کربلای معلی اعزام و در این موکب مستقر و مواد اولیه در اختیار آنان قرار داده تا هنر خود را با موضوعات اربعین و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بر روی کاغذ نقش بسته و در اختیار زائران قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: تمامی فعالیتهای فرهنگی و آموزشی مواکب استان قزوین به صورت آنلاین به خبرگزاری ها و اصحاب رسانه جهت انعکاس ارسال و منتشر می شود.

رابط بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان قزوین تصریح کرد:یکی از برنامه های مهم بعثه مقام معظم رهبری در روز اربعین حسینی آزاد سازی زندانیان و روایت گری واقعه کربلا و پخت بیش از ۲۵۰۰ پرس غذا در بین مدد جویان می باشد.

حجت الاسلام افشار بیان کرد: با هماهنگی بین مسئولین فرهنگی مواکب استان قزوین، دلنوشته ها و خاطرات زائران پیاده اربعین حسینی جمع آوری و در کتابی به چاپ خواهد رسید.

ثبت نام ۳۵ هزار نفر از قزوینی‌ها در سامانه سماح

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha