یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همسر شیخ زکزاکی

حوزه/ خانم زینت ابراهیم زکزاکی همسر رهبر جنبش اسلامی نیجریه در جمع شرکت کنندگان در یک نشست دوستانه با دانش آموزان و نوجوانان حاضر شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، همسر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، به منظور شرکت در نشستی صمیمانه با جمعی از دانش آموزان و نوجوانان مسلمان نیجریه موسوم به IVC در یکی از مدارس شهر ابوجا پایتخت این کشور حضور پیدا کرد.

وی در ابتدای سخنان خود به نقش کلیدی خانواده در شکل گیری پایه تربیت اشاره کرد و گفت: خانواده اصولا نقش اصلی و کلیدی را در تربیت فرزندان ایفا میکند تا آنجا که فرزندان بیشترین تاثیر را از این محیط میگیرند. لذا خانواده ها و به ویژه مادران باید تلاش کنند تا با استفاده از روش های درست و دینی پایه و مبنای تربیت اسلامی را شکل داده و به آن پر و بال دهند.

وی همچنین با اشاره به واژه مقاومت و فرهنگ ایثار تأکید کرد: در طول سال های سختی که بر شیعیان و مسلمانان در نیجریه گذشت تعداد بسیاری از نوجونان و جوانان ما در راه عقیده و اسلام شهید شدند که من اعتقاد دارم این شهدا و سایر شهدای مقاومت نیجریه حاصل تربیت اسلامی پدران و مادرانی هستند که در طول زندگی خود با تلاش و پاکدامنی به دنبال حقیقت و راه رستگاری بودند و این را نیز به شما میگویم که ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تنها راه برون رفت از مشکلات و خفقان فعلی و رهایی از دست ستمگران است.

زینت ابراهیم زکزاکی در پایان به بخش هایی از سخنان شیخ زکزاکی اشاره و تصریح کرد: ما شک نداریم بلایا و گرفتاریهایی که اکنون کشور با آنها دست و پنجه نرم میکند حاصل خونهایی که به ناحق از ما ریخته شد، آه مادرانی که با دست خود جوانان خود را راهی گور کردند و سوز دل خانواده های شهدا و جانبازان جنبش اسلامی در تمام طول تاریخ تأسیس آن می‌باشد، از این رو من به عنوان مادر چند شهید و کسی که از ابتدا تا کنون در کنار شما بوده و ان شاء الله خواهم بود از تک تک شما میخواهم برای دستیابی به فتح و ظفر نهایی در مسیر نهضت اسلامی به رهبری شیخ زکزاکی باقی بمانید و او را یاری کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha