دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام قطبی

حوزه/ کارگاه «خلاقیت و کار آفرینی فرهنگی» در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی پژوهشگر، صبح امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، هسته مرکزی هویت انسان را کار برشمرد و اظهار داشت: هویت و شخصیت انسان متشکل از فکر، اعتقادات هدفمند و موثر بودن، انگیزه و اراده است و تمام این موارد با هسته مرکزی هویت که همان کار است ارتباط دو سویه دارد و در تعامل است.

وی هدف داشتن، احساس رشد و پیشرفت و احساس تاثیرگذاری را از اموری برشمرد که موجب معنا بخشی به زندگی فرد خواهد شد و گفت: انسان زمانی که شاغل است، رشد و پیشرفت را روز به روز می‌تواند احساس کند، حتی اگر مشغول به تربیت فرزند باشد یا تدریس یا هر کار دیگری هدفش را مشخص کرده و به او احساس موثر بودن دست می‌دهد.

حجت الاسلام قطبی کار را یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی نظام برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه ما نیروی مهارتی داریم، اما نیروی تخصصی نداریم، خیلی از رشته‌هایی که قبلا تدوین شده و در دانشگاه‌ها تدریس شده، کاربردی نیست و با توجه به اقتضائات اقلیم جغرافیایی آن منطقه و یا اقتضائات زمانی آینده نیست، همچنین مهاجرت نخبگان دانشگاهی طی چند سال اخیر چشمگیر بوده و این موجب می‌شود که با بالا رفتن اجرت کار در کشورهای دیگر افراد تمایل به رفتن داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه امروز فرهنگ کار در بدترین جایگاه خود قرار دارد، با وجودی که حضرت آقا طی ۱۳ سال شعار سال و بیشترین بیانات خود را به اقتصاد و کار اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: اگر فقط در قشر طلاب بررسی کنیم، تعداد بسیار کمی از افراد را داریم که در حوزه کار و فرهنگ کار توانمند و دارای قدرت بیان باشند تا نوجوان و جوانان را اقناع کنند.

این پژوهشگر دینی، کار را دارای ارزش مادی و معنوی برشمرد و گفت: با وجودی که ارزش کار معنوی مثل تدریس معارف دین دارای ارزش بالایی است، اما کارهای دیگر هم مثل معماری ساختمان برای جامعه موثر است و موجب پیشرفت جامعه می‌شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha