جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مبلغات در یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در سفر اربعین مسائل موجب اختلاف را مطرح نکنیم زیرا سفرزیارتی اربعین باید سفر تحکیم وحدت وهمدلی بین دو ملت ایران و عراق و سایر ملتها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد عصر امروز در نشست مبلغات یزد در آستانه اربعین حسین، روایتی از امام باقر علیه السلام را از کتاب کامل الزیارات(صفحه ۲۸۴ ) بیان کرد: «مُروا شیعَتَنا بِزیارَةِ قَبرِ الحُسَینِ علیه السلام فَاِنَّ اِتْیانَهُ یَزیدُ فِی الرِّزْقِ وَ یَمُدُّ فِی الْعُمْرِ وَ یَدْفَعُ مَدافِعَ السُّوءِ...شیعیان ما را به زیارت قبر حسین بن علی علیه السلام فرمان دهید، زیرا زیارت آن حضرت روزی را زیاد و عمر را طولانی و بدی ها را دور می سازد» .

وی، با اشاره به فرصت های خوب اربعین حسینی، فرمایش حضرت علی علیه السلام در (حکمت۲۱نهج البلاغه) را یاد آور شد: «... الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر، فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد، مواقعی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، از جمله فرصت های عبادت در عراق را زیارت ائمه اطهار علیهم السلام، قرائت قرآن، نماز و دعا در حرم ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه حرم حضرت علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام، رفتن به مسجد کوفه وسهله و انجام اعمال آن و حضور در وادی السلام برشمرد و افزود: فرصت های ارزشمند حضور در این اماکن را باید قدر بدانیم و بیشترین استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، تأکید کرد: باید مواظب باشیم تا مسائل موجب اختلاف را مطرح نکنیم، زیرا سفر زیارتی اربعین باید سفر تحکیم وحدت و همدلی بین دو ملت ایران و عراق و سایر ملت ها باشد.

وی ابراز کرد: همه یک حسین(ع) داریم و برای یک هدف حرکت می کنیم پس این پیاده روی عظیم اربعین حسینی می تواند شیعه را در دنیا بیشترمعرفی کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تصریح کرد: این همایش بی نظیرمی تواند زمینه ساز ظهور حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم سازد و بحث اختلافی در آنجا مصلحت نیست بلکه ما باید با برادران وخواهران عراقی با محبّت واخلاق کریمانه تعامل داشته باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: در روایات زیادی به رفتن زیارت امام حسین علیه السلام توصیه شده است و در روایتی در (کتاب کامل الزیارات صفحه۵۳۱)، آمده شخصی به نام «یزید ابن عبدالملک» می گوید:«در محضر امام صادق علیه السلام نشسته بودم که شخصی به خدمت ایشان مشرف شد و به آن حضرت عرض کرد: من نوزده حج به جا آورده ام و تقاضا دارم از خداوند بخواهید که یک حج دیگر روزی من کند تا بیست حج برایم کامل شود، حضرت به وی فرمودند: آیا قبر حضرت حسین (ع) را زیارت کرده ای؟ و او گفت: خیر، حضرت فرمودند: زیارت آن حضرت از بیست حج بهتر است».

وی، ادامه داد: در روایت دیگری در کامل الزیارات صفحه ۵۳۷، آمده است«مالک بن عطیه از امام صادق علیه السلام نقل می کند که آن حضرت فرمودند: کسی که حضرت امام حسین علیه السلام را زیارت کند خداوند متعال هشتاد حج مقبول برایش می نویسد».

در این نشست، حجت الاسلام نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد به نکاتی درباره سفر اربعین اشاره کرد و در زمینه همکاری این اداره کل با بانوان طلبه در انجام برنامه های فرهنگی قول همکاری داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha