سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
موکب فاطمی

حوزه/ هنوز ۹ روز به اربعین حسینی سال ۱۴۴۴ هجری قمری مانده ولی ازدحام جمعیت در حرم تقریبا با شلوغی روز اربعین در سال‌های قبل برابری می‌کند.

خبرنگار خبرگزاری حوزه در موکب فاطمی مستقر در مسیر نجف تا کربلا در پیاده روی اربعین به حاشیه نگاری پرداخته است که در ادامه می خوانید:
آفتاب تازه برآمده، روضه علی‌اصغر(ع) بر تار و پود فضا ریشه می‌دواند، صبحی که نکوست از طلوعش پیداست.

دقایقی بعد خود را روبروی بارگاه پرنور مولای متقیان می‌یابیم؛ قبله نمای دل، تمامی خادمان موکب بانوان فاطمی(س) را به باب‌القبله حرم امیرالمومنین(ع) کشانده است.

هنوز ۹ روز به اربعین حسینی سال ۱۴۴۴ هجری قمری مانده ولی ازدحام جمعیت در حرم تقریبا با شلوغی روز اربعین در سال‌های قبل برابری می‌کند. پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی اکنون تمام شیفتگان مکتب شور و شعور فرصت را برای حضور در عالی‌ترین قطعه زمین، غنیمت شمرده‌اند.

به زودی ۶ گروه پنج نفره از سفیران موکب بانوان فاطمی متشکل از زبان‌دانان، مبلغان، کارشناسان فرهنگی کودک، پاسخگویان به مسائل اعتقادی و فقهی در جاده نجف به کربلا، رسالت خود را در راستای ارتقا سطح دانش و بینش فرهنگی، علمی، دینی و... زائران مراسم پرشور اربعین آغاز خواهند کرد. مرقد امام علی(ع) اینک سرچشمه راهی بزرگ و طولانی در زیر سایه ولایت است برای آنان، و برای همه کسانی که خود را برای تجدید بیعت با حسین زمان به اینجا رسانده‌اند.

افزون بر فعالیت تبلیغی گروه‌های سفیران در مسیر مشایه، تعدادی از بانوان مبلغ نیز ضمن استقرار در محل موکب بانوان فاطمی واقع در عمود ۱۲۲۲ به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

حسن ختام برنامه‌های ابتدایی گروه خادمان این موکب، طواف معرفت در مسجد سهله و تکریم مقام خلفای الهی می‌شود. برنامه‌های مقدماتی برای آمادگی هرچه بیشتر مبلغان در راستای کمک به آماده‌سازی زمینه ظهور حضرت حجت‌ابن‌الحسن(ع) در این نقطه، در پس اشتیاق قلبی یکایک اعضای گروه به دلیل عالم امکان و قرار زمین و زمان، به اوج خود می‌رسد.

نوای خوش‌آهنگ و پرمفهومی در مسیر تردد زائران پیچیده است:
باید رفت
باید دنبال پرچمت تا ابد رفت
باید موند
باید پای این روضه ها تا ابد موند
*
باید خوند
باید از تو و راه تو تا ابد خوند
باید گفت
باید از قیامِت آقا تا ابد گفت
*
زیارته، مسیری که شروعش شهادته
شهادته، شهادتی که پای ولایته
لیاقته
لیاقته
*
علم سرخ حقانیت حسین(ع) و اسلام را در مسیر همراهی با حکومت پرشکوه مهدوی باید هماره زنده‌تر، استوارتر و پررنگ‌تر از هر زمان بر فراز هستی نگه داشت، چرا که اکنون هنگامه ظهور در پس حوادث آخرالزمانی بیش از پیش هویدا شده است؛ به یقین پیاده‌روی اربعین که از آن به عنوان بزرگترین رزمایش سیاسی- اعتقادی شیعه یاد می‌شود بهترین بستر برای پیشبرد این هدف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha