شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عزاداری

حوزه/ خانم نظری مقدم گفت: کربلا، یک جریان فکری محدود به زمان نبود، کربلا تنها جریان فکری انسانی است که از اول تاریخ بشر تا پایان آن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم عزاداری ابا عبد الله الحسین علیه السلام پیش از ظهر امروز به میزبانی مدرسه علمیه هاجر خمین با سخنرانی خانم نظری مقدم دبیر کانون دانش آموختگان خمین و با روایتگری خانم شکیبا فر برگزار شد .

در این مراسم، خانم نظری مقدم به بیان اصل جهاد و سخت کوشی اشاره کرد و گفت: کربلا، یک جریان فکری محدود به زمان نبود، کربلا تنها جریان فکری انسانی است که از اول تاریخ بشر تا پایان آن ادامه دارد .

وی اظهار کرد: رمز سربلندی و زندگی انسانی در جهاد وسخت کوشی است و خدای متعال مسلمانان را به عبودیت در راه خودش واعلای کلمه حق و استقرار نظام عادلانه و فراهم کردن زمینه عبودیت مردمان فرمان داده است و در این راه باید از امام حسین (ع) که احیا کننده ی اسلام نبوی و علوی بود درس آموخت وحق جهاد در راه خدا را ادا کرد که خداوند فرمان داده است و جاهدوا فی الله حق جهاده"

در ادامه خانم شکیبا فر دقایقی به روایتگری عاشورا پرداخت و منازلی را که امام حسین علیه السلام در آن ها توقف داشتند را را بیان کرد و مراسم با مرثیه خوانی و مداحی خاتمه یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha