یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نصیرالاسلامی

مدیرکل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های دهه وقف در این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه وقف گفت: از ۲۷ صفر تا ۶ ربیع الاول هر سال به مدت ۱۰ روز به عنوان دهه وقف یاد شده و امسال نیز از دوم مهر تا ۱۱ مهر به عنوان دهه وقف است.

وی با بیان اینکه وقف از سنت‌های حسنه مورد تأکید نبی اکرم(ص) و همه ائمه اطهار(ع) است، افزود: وقف نقش مهمی در رفع کمبودهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دارد و می‌توان بر مشکلات این حوزه‌ها فائق آمد.

مدیرکل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در دوره نکبت بار حکومت رضاخانی بسیاری از موقوفات کشور را یا تغییر کاربری داده و یا فروختند اما با پیروزی انقلاب با فتوای امام(ره) بسیاری از موقوفات دوباره برگشتند.

وی از وضعیت موقوفات استان اظهار نارضایتی کرد و گفت: در استان ما تعداد ۱۳۴۱ موقوفه انتفاعی داریم که شامل مسجد، حسینیه، قبرستان و یا فاطمیه است اما موقوفات منفعتی که بتوان با آن ها مشکلات را رفع کرد تعداد ۵۰ موقوفه بیشتر نیست و جز سه استان آخر کشور هستیم.

نصیرالاسلامی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی مانند کمک به خانواده زندانیان و دانش آموزان بی بضاعت تعداد ۴۹۰ بسته مهر تحصیلی به ارزش هر بسته ۴۸۰ هزار تومان توسط مراکز افق امامزادگان میان محرومان استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ برنامه در دهه وقف در سطح استان خواهیم داشت، یادآور شد: غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های ایثارگر واقف و همچنین تجلیل از ایثارگران همکار و همایش بزرگ یاوران وقف را در مرکز استان و در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه داریم که طی آن از واقفین و خیرین و مستأجرین خوش حساب خود تجلیل به عمل خواهیم آورد. همچنین به مناسبت دهه وقف سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مرکز استان و همه شهرستان ها داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha