پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری  دهه وقف 1401 اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۵۴۰ هزار زائر در اماکن وقفی، در بقاع متبرکه در دهه آخر صفر پذیرایی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه وقف، در جمع خبرنگاران با اشاره به ایام عزاداری روزهای پایانی ماه صفر، اظهار داشت: حضرت رسول اکرم(ص) اولین واقف، بنیان گذار امور خیریه و توزیع کننده خیرخواهی و خیراندیشی برای دیگران بودند.

وی با اشاره به نامگذاری دهه وقف، خاطر نشان کرد: نقش رسانه، تکریم واقفین، وقف معارف قرآن و ترویج معارف مهدویت، وقف تولید دانش بنیاد، اشتغال آفرین، وقف امام زادگان و فرهنگ امام زادگان، وقف جهاد تبین و نقش نظام اسلامی در صیانت از موقوفات، از جمله عناوین روزهای دهه وقف است.

حجت الاسلام احمد زاده با بیان اینکه وقف در تمام شئون زندگی اسلامی ما وجود دارد، به برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه از ۶ مهر ماه در محل موزه این نهاد و همایش یاوران وقف در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ مهر، همایش یاوران وقف در سطح استان خراسان رضوی در مشهد مقدس، با هدف تقدیر از ۴۰ نفر از فعالان این حوزه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نشست‌های علمی، صنفی و برگزاری ۵۰ نشست با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: توزیع بسته‌های حمایتی به نام حضرت ولی عصر(عج) با عنوان طرح قرار دوازدهم، ۱۲ مهر اجر خواهد شد و همچنین ۱۱۴ بسته مهر تحصیلی در حال توزیع در بین دانش آموزان نیازمند استان است.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص)، برگزاری ۱۷ خیمه معرفت با حضور ۱۰۰ مبلغ حوزه در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد زاده با اشاره به میزبانی اداره اوقاف از زائران حضرت رضا (ع) در دهه آخر صفر، یادآور شد: ۵۴۰ هزار زائر در اماکن وقفی، در بقاع متبرکه در دهه آخر ماه صفر پذیرایی خواهند شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۶ هزار موقوفه ثبت شده و از دهه وقف سال ۱۴۰۰ نیز تا به امروز، ۱۴۹ وقف جدید ثبت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha