دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1045300
۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برگزاری همایش یاوران وقف در این استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، با اشاره به اینکه فردا همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) برنامه‌های ۲۸ صفر در ۳۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این برنامه‌ها علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری، سبک زندگی اسلامی و سیره زندگانی ائمه معصوم(ع) نیز برای عزاداران تبیین و تشریح می‌شود.

وی با اشاره به آغاز دهه وقف و برنامه‌های این دهه گفت: امروز همزمان با اولین روز دهه وقف، مزار شهدا در خرم آباد غبارروبی و عطر افشانی شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان برگزاری همایش یاوران وقف ۶ مهرماه در الیگودرز را از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان برشمرد و خاطر نشان کرد: این برنامه با حضور فعالان عرصه وقف در شهرستان الیگودرز و در روزهای دیگر در سایر شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عباس زاده افزود: تجلیل از هیات امنا مساجد و امامزادگان و بقاع متبرکه استان، برگزاری همایش وقف و رسانه، تجلیل از واقفان خیراندیش و برگزاری نشست‌های مشورتی با واقفان در راستای ثبت بیشتر موقوفات، از مهمترین برنامه‌های دهه وقف در استان خواهد بود.

وی از ثبت ۲۰ موقوفه از ابتدای امسال تاکنون در استان لرستان خبر داد و گفت: این موقوفات بیشتر در زمینه‌های وقف مساجد و حسینیه‌ها بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان خاطر نشان کرد: امید می‌رود در دهه وقف، ثبت موقوفات در سامانه وقف سازمان اوقاف شتاب گیرد و شاهد ثبت موقوفات بیشتر در زمینه‌های متناسب با نیاز جامعه از جمله ثبت موقوفات حوزوی، حوزه سلامت و درمان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha