پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کاروند

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: در حوزه اشتغال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان همواره کارنامه موفقی داشته است و در حال حاضر ۱۰ کارگاه خیاطی در سطح استان کردستان فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام کاروند امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، اظهار داشت: وقف در دین مبین اسلام خدمتگزاری و احسانی است که هیچ منتی به دنبال خود ندارد، بنابراین همه باید برای نهادینه سازی سنت وقف در کشور تمام توان خود را به کار بگیریم.

وی افزود: کسی که اموال خود را در راه خدا و خدمت به امت اسلام وقف می‌کند، اجر این کار بزرگ تا ابد برای وی جاری است.

حجت الاسلام کاروند اظهار کرد: طبق آخرین آمار، سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان از عایدات وقف در حوزه ساخت و تعمیر مساجد در استان کردستان هزینه شده است که تنها ۱.۵ میلیارد تومان آن از اعتبارات دولتی بوده است.

مدیرکل اداره اوقاف استان کردستان یادآور شد: در حوزه اشتغال نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان همواره کارنامه موفقی داشته است و در حال حاضر ۱۰ کارگاه خیاطی در سطح استان کردستان فعال است.

حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: برای اولین بار در استان، از ۴ رأس تا ۱۶ رأس گوسفند از محل مقوفات عامه «موقوفات خیرات و مبرات» واگذار شده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: سال گذشته بیش از ۵۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۱.۵ میلیون تومان در بین نیازمندان استان کردستان به همت این اداره کل پخش شده است.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به تهیه ۱۰۰۰ بسته لوازم التحریر در هفته اخیر در استان کردستان، یادآور شد: همچنین اداره اوقاف و امور خیریه در حوزه فرهنگی و دینی برنامه‌هایی در سطح استان داشته است که برگزاری مسابقات قرآنی، شاخص‌ترین این کارهای فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف استان کردستان اظهار کرد: جامعه مطبوعات استان کردستان در صورتی که در جشنواره مطبوعات مرحله کشوری موضوعی در رابطه با وقف داشته باشد، هدیه‌ای به مبلغ ۱۰ میلیون تومان تقدیم این عزیزان خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به برپایی ۴ موکب در ایام اربعین حسینی توسط این اداره، گفت: در این موکب‌ها خدمات متنوعی به زائرین کربلا که از دیگر استان‌های کشور بودند ارائه شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه طبق برآوردهای موجود، میزان درآمد موقوفات در استان کردستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ دو برابر و نیم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha