پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اینستاگرام

حوزه/ من یه جوان سی ساله هستم تصمیم گرفتم ازدواج کنم تا سالم زندگی کنم؛ الان یه ساله نامزد هستم، به خدا اینستاگرام پدر زندگی من و امسال من رو درآورده؛ نامزدم مدام در اینستاگرام میچرخه و مدام دچار مقایسه و چشم هم چشمی میشه. همه چیز زندگی ما رو تحت تأثیر قرار داده.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سوم مهرماه، یادداشتی با تیتر «فیلترینگ اینستاگرام، ضربه کاری به ماشین جنگ‌شناختی دشمن» در حوزه نیوز منتشر شده که نظر شما مخاطبان گرامی را به یکی از کامنت های این خبر جلب می کنیم:

اینستاگرام وقتی به شکل علنی داره مغز بچه و جوان رو شستشو میده و زندگی های مردم رو می پاشه چرا باید اجازه فعالیت داشته باشه؟.

من یه جوان سی ساله هستم تصمیم گرفتم ازدواج کنم تا سالم زندگی کنم؛ الان یه ساله نامزد هستم، به خدا اینستاگرام پدر زندگی من و امسال من رو درآورده؛ نامزدم مدام در اینستاگرام میچرخه و مدام دچار مقایسه و چشم هم چشمی میشه. همه چیز زندگی ما رو تحت تاثیر قرار داده.

نامزدم مقداری سنش پایین هست، اوایل خیلی به خدا و اسلام اعتقاد داشت، ولی گاهی تحت تأثیر خبرهای زرد اینستاگرام، منکر همه عقاید میشه و به سوی بی حجابی پیش میره، واقعا جای تعجب هست جمهوری اسلامی توی این چند ساله چرا این شبکه رو فیلتر نکرده.

وقتی هنرمندها و بازیگرها و خواننده های وطن فروش به شکل علنی دشمنی خودشون رو با ایران اعلام میکنند و با ده ها میلیون فالور هر مطلب منفی ای دلشون میخواد به مردم القا میکنند و ذهن همه رو سمی می کنند، چرا باید این شبکه اجازه فعالیت داشته باشه؟

وقتی بی بی سی به قول شما ۱۸ میلیون عضو ایرانی داره، این واقعا خطرناکه. یعنی یک چهارم جمعیت ایران داخل اون عضو هستند.

وقتی خواننده هایی مثل ساسی مانکن با پول کشورهای عربی، کلیپ می‌سازن و بازیگر زن فیلم های خراب رو داخل موزیک ویدیو ها میارن، و خواننده یه جوری میخونه که کودکان و نوجوانان از این موزیک ویدیو خوششون بیاد، واقعا هدف اینها چیه؟

واقعا چرا باید این شبکه اجازه فعالیت داشته باشه؟! شبکه اینستاگرام فقط به بهانه تجارت فیلتر نشد؛ در حالی که اگر واقعا آمریکا دلش به خاطر بیکاری ایرانی ها می سوزه، پس چرا شبکه های کاری مهم رو برای ایران باز نمیکنه؟

مثلا شبکه پی پال یا کسب درآمد از یوتیوب یا سایتهای فری لنسری مهم برای کسب درآمد وبمسترها. چرا اینهارو می بنده، ولی اینستاگرام رو باز میذاره؟!

واقعا چرا به یک شبکه اسراییلی این همه ساله اجازه فعالیت دادن و چرا فیلتر نکردن؟ من مهندس کامپیوتر هستم و ۱۵ سال تمام کارم وب هست؛ الان حداقل یک مقاله صد صفحه ای می تونم بنویسم و دونه دونه آسیب های فراوان این شبکه اجتماعی فاسد رو به همه نشون بدم.

ایرانی هایی هم که بهانه تجارت رو دارن ، باید گفت که اگر واقعا بخوان کار کنن توی شبکه های ایرانی هم میتونن کار کنند مثلا سایت های آگهی های مختلف یا شبکه های اجتماعی مشابه و یا حتی وب سایت ایجاد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 19
    خب اگه فیلتر بشه که با فيلتر شکن همه میتونن برن داخل و همون آش و کاسه باید کلا در ایران همچین چیزی نباشه از اصلش نه با فیلتر کردن
    • . IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      0 22
      عینا و مسلما
    • از وعده تا عمل! IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      74 0
      ابراهیم رئیسی در خرداد ۱۴۰۰ گفت: ببینید این فیلتر اینستاگرام یکی از آن اتهاماتی است آقایان به خاطر منافع‌شان به من می‌زنند! آخه این یک چیزی‌ست که زمینه کسب و کار مردم است، مردم روی این دارند درآمد کسب می‌کنند! آخه کسی می‌آید محل درآمد مردم را تعطیل کند؟ منبع: شبکه خبر. و اکنون مهرماه 1401... . تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
    • پاسخ به از وعده تا عمل IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      خود معاون وزیر گفته بود بنا بر فیلتر نبود اما وقتی قوانین ما را رعابت نمی کنه و باعث بروز آشوب و خسارت میشه و جوابگو هم نیست، چرا باید ما کل پهنای باند را در اختیارش بگذاریم؟ در حالی که خودش تحمل یه عکس سردار ما را هم ندارد
  • زهرا آیت IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    18 0
    سلام. من کلا با فیلترینگ هیچ شبکه ای موافق نیستم. من نابینا هستم و با لپتاپ و اینترنت وایفای میام اینترنت. خیلی هم دوست داشتم از محصولات ایرانی حمایت کنم روی گوشی اندروید چندین برنامه نصب کردم که اکثرا برای افراد نابینا مناسبسازی نشدن. با خوشحالی مسنجر آیگپ رو نصب کردم از دو جهت خوشحال بودم هم اینکه امکاناتش نزدیک به واتساپ بود و هم از اینکه میتونستم از محصول مملکت خودم حمایت کنم. اما وقتی به هیچ عنوان برای افراد نابینا مناسبسازی نشده و من اصلا نتونستم ازش استفاده کنم، با خودم گفتم چطوری پلتفرمهای خارجی فیلتر بشه وقتی خیلی از افراد برنامه نویس ایرانی اصلا به فکر افراد نابینا نیستن و دسترسپذیری رو رعایت نمیکنن در صورتی که واتساپ برای افراد نابینا کاملا مناسب و دسترسپذیره. اینستا رو باهاش کار نکردم و آنلاین تستش کرده بودم خوشم نیومد از اینکه من مطالب مذهبی میخواستم ولی اون همه نوع مطلبی برای من میاورد. ولی واتساپ خیلی ازش راضی بودم. به نظرم باید محتواهای غیر اخلاقی و غیر شرعی و مستهجن و خشونتآمیز و ضد اسلام و انقلاب فیلتر بشه نه اینکه کل شبکه ها رو فیلتر کنن و بگن همه بیایین برنامه های ایرانی نصب کنین در صورتی که عرض کردم خیلیهاشون اصلا فکری برای افراد نابینا هم نکردن! نمونه دیگرش قبلا میگفتن ذره بین جایگزین گوگله. اون رو هم با لپتاپ امتحان کردم و به هیچ وجه قابل استفاده برای من نبود. به افراد نابینا هم که گفتم حرفم رو تأیید کردن و گفتن متأسفانه برنامه نویسهای ایرانی به فکر افراد نابینا نیستن. البته برنامه های خیلی خوب و مناسب هم هستن ولی یا تعدادشون کمه یا من پیداشون نکردم. مثلا برنامه اذانگو خیلی عالیه و شمیم یاس هم دسترسپذیری خیلی خوبی داره. میخواستم بگم با چنین تصمیمات اشتباهی، باعث محرومیت افراد نابینا و مشاغل و کسانی که به جامعه و دین و فرهنگ خدمت میکنن نشین. من خودم کارهای اسلامی انجام میدم و مطالب تکنولوژی رو دنبال میکنم. گناه من چیه که به پای آشوبگران بسوزم و از اینترنت محروم بشم؟! خیلی از سایتای ایرانی هم حتی برای من باز نمیشه مثل سایت پارس قرآن.
    • . IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      0 24
      باید رسانه های ایرانی مشکل امثال شما رو حل بکنند، راه حل باقی ماندن خارجی نیست، تقویت و رفع نقایص داخلی است، خارجی ها هم یکشبه اینطوری نشدن، همه مطالبه کنیم تا مشکلات داخلی ها از جمله مشکلات شماها برطرف بشه.
  • رضا IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    47 0
    مشکل اینجاست محتوا تولید نمیکنید و توقع دارید دیگران هم نکنندو اگر محتوا نولید کردند فیلتر میکنید. ابن همه مفاهیم ارزشمند در اسلام هست چرا استفاده نمیکنید فی المثل داستان راستان شهید مطهری چقدر فضا برای تولید محتوا در اختیارتان میگذارد این همه احادیث و روایات از اهل بیت و پیامبر برای تولید محتوا کافی نیست. متدینین باید پیام خودشان را برسانند اگر حرف حق و درست بزنید مخاطب هم خواهید یافت نه اینکه میدان را خالی کنند و امید به فیلترینگ داشته باشند
    • اهمیت فضای سالم IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 8
      انتقاد تولید محتوی درست. اما تولید محتوی در بستر کثیف چقدر کارایی داره؟ خود بی تفاوتی در برابر با آن یعنی تایید ضمنی. اسلام چرا مثلا مسجد را آن همه برای احداثش و حضور در آن اهمیت و ثواب قرار داده؟ چون فضای فضای نورانی جلو برنده بلا مزاحم یا کم مزاحم است، کلیت محیط کمک می کند انسان قرب به خدا داشته باشد. برعکس محیطی که دشمن فراهم می کند، محدود است، شما اجازه هر فعالیت دینی ندارید، با انواع تصاویر مستهجن و مخرب روبرو هستید و ... مساله اینه که چرا ما به جای مطالبه ادامه آن مسیر آنچنانی، مطالبه جدی برای داشتن و تقویت رسانه خودی نمی کنیم؟ چرا نمی خواهیم که دولتمردان صد در صد پشتیبانی کنند، اینها پا بگیرند دیگر نیازی به پشتیبانی های بعد ندارد... تازه ما می توانیم در گامهای بعدی در محیط سالم مجازی دیگران را به اسلام فرا بخوانیم و امکان رو آوری آنان به سمت دین حق را فراهم آوریم.
  • زهره IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    1 39
    اره به خدا نباشه دیگه خواهشا ، اینستاگرام نیست من دارم کتاب می خونم !کلی وقت جوان ها هدر میره
    • فرزند روزگار خویش باش! IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      24 1
      این‌که اینستاگرام یا سایر شبکه‌های مجازی فیلتر شوند تا شما کتاب بخوانید، ایده جالبی نیست. هنر این است که شما با وجود همه‌ی ابزارهای روز دنیا، از اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی غافل نباشید و برای آن وقت بگذارید. «برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی» و «مدیریت زمان» کمک می‌کند تا به همه‌ی علاقه‌مندی‌های خود در زندگی نایل شوید.
    • پاسخ به فرزند... IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 0
      تلازم یین استفاده از ابزار روز و خارجی بودن آن هست؟ مطالعه نباید آویزان چیز دیگری بکنیم آری، اما به هر حال بایستی رسانه و بستر کار مال خودمان باشد.