دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید حسن عاملی نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: پارلمان اروپا از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۶۰ قطعنامه علیه جمهوری اسلامی صادر کرده اما در تاریخ این اتحادیه حتی یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی وجود ندارد و معنای آن این است که اسرائیل در قتل و غارت و نسل کشی و خون ریزی حق دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: جمله زیبایی از امام علی(ع) وجود دارد که چکیده همه ادیان به حساب می‌آید و آن عبارت " اجْعَلْ نَفْسَکَ مِیزَاناً فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ غَیْرِک" است و مدیریت جهانی از همه اولی‌تر است که این جمله را عملیاتی کند، اما متاسفانه مدیریت جهان، دست چند کشور خاص افتاده است که خود را کدخدای خودخوانده دنیا می‌دانند و بر خود حق می‌دهند هر کشوری را عقوبت کرده و آن را به مجمع حقوق بشر و سازمان ملل ببرند و علیه آن قطعنامه صادر کنند.

نماینده ولی فقیه در اردبیل افزود: کشورهای غربی خود را بالاتر از همه حقوق می‌دانند و دنبال حقوق بشر نیستند و هر خطایی هم بکنند، کسی حق ندارد آن‌ها را محاکمه کند و پشت کلمات رنگین مخفی شده‌اند.

وی افزود: بولتون هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفته است، همان‌گونه که سردار سلیمانی را ترور کردیم باید پوتین را هم ترور کنیم و این خیلی خطرناک است که یک کشوری علنا رئیس جمهور کشور دیگری را تهدید به ترور می‌کند و معنای این جز تروریست دولتی نیست.

امام جمعه اردبیل گفت: منطق غرب و آمریکا اداره جهان با معیارهای دوگانه است، دیگران را هم ملزم می‌کنند تا از سازمان ملل اطاعت کنند، اما وقتی خودشان تصمیم حمله به عراق گرفتند گفتند اعضای سازمان ملل موش و گربه‌ای بیش نیستند و نیازی نیست از آن‌ها اجازه بگیریم و علنا اعلام کردند بالاتر از سازمان ملل، خداوند است که ما او را قبول نداریم.

وی افزود: غرب در دست خود شاغولی به نام آقایی، تفوق و امنیت اسرائیل دارد و با آن تصمیم‌های خود را تنظیم می‌کنند. پارلمان اروپا از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۶۰ قطعنامه علیه جمهوری اسلامی صادر کرده اما در تاریخ این اتحادیه حتی یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی وجود ندارد و معنای آن این است که اسرائیل در قتل و غارت و نسل کشی و خون ریزی حق دارد و لذا این سوال پیش می‌آید که این چگونه دنیایی است؟

نماینده ولی فقیه در اردبیل عنوان کرد: انسان از طریق گوش رشد می‌کند و در روایت بیان شده که انسان به هر چیزی که گوش می‌دهد آن را عبادت می‌کند، بنابراین ما باید دقت کنیم به کدام رسانه‌ها گوش می‌دهیم و حرفشان را می‌پذیریم.

وی تصریح کرد: در بلژیک یک زن را به خاطر حجاب از محل کارش بیرون کردند، این خانم اعتراض کرد که مگر شما نمی‌گویید زن در پوشش خود آزاد است، اما به حرفش گوش نکردند و او به دادگاه اروپا شکایت کرد و دادگاه هم علیه او رای داد که زنان در محل کار خود آزاد نیستند و تعجب برانگیز است که عده‌ای به شعارهای اروپا گوش داده و فریب می‌خورند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی یادآور شد: عده‌ای سر و صدا راه انداختند که چرا جمهوری اسلامی اینترنت را قطع کرده، البته که اینترنت فوائد فراوانی دارد و کارهای علمی با آن حل می‌شود و بنده خودم استفاده می‌کنم، اما اگر ابزاری در دست دشمن شود باید مراقب بود و وقتی صدای دشمن درآمد، معلوم می‌شود که آن‌ها از تبادل اطلاعات ایرانی‌ها سود می‌برند.

وی افزود: غربی که ادعای آزادی تبادل اطلاعات دارد، چرا شبکه‌های المنار، هیسپان‌تی‌وی، پرس تی وی و کوثر را بست و از ماهواره‌ها حذف کرد و اگر غرب دارای برهان است، چرا جلوی این شبکه‌ها را می‌گیرد؟ ما امروز حرف غربی‌ها را باید قبول کنیم و یا اعمال متناقض با سخنشان را؟ فلذا معلوم می‌شود غرب عاشق تبادل اطلاعاتی است که منویات شوم آن‌ها را که از آن بوی خون می‌آید، تامین کند.

امام جمعه اردبیل گفت: آمریکایی‌ها و رسانه‌هایشان در این چند روز هر چه فیلم در این ۱۵ سال جمع کرده بودند، علیه جمهوری اسلامی نشر دادند، ۴۰ سال است علیه ایران سیاه نمایی می‌کنند.

وی افزود: سیاه نمایی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران برای این است که دولت‌ها را بترساند که اگر دنبال حاکمیت ملی و استقلال باشید، مثل ایران خواهید بود و غرب عملا به دنیا اعلام کرده باید از حاکمیت ملی خداحافظی کنید و در مناظرات آمریکا، خودشان عملا از جنایات خود پرده برداشتند و گفتند که ۴۰۰ هزار نفر را در سوریه قتل عام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه غرب شیطان مجسم است، افزود: وقتی غرب از آزادی، حقوق بشر و دموکراسی دم می‌زنند، شاید عده‌ای حرف آن‌ها را قبول کنند، اما من خنده‌ام می‌گیرد، چرا که از جنایات آن‌ها آگاه هستم.

وی اضافه کرد: مرداد سال ۱۳۹۳ مردم انگلیس به خاطر این که یک جوان به ناحق به دست پلیس به قتل رسید، اعتراض کردند، مطبوعات انگلیس نوشتند که پلیس این کشور شبانه وارد منازل معترضین می‌شود و آن‌ها را از خانه‌های خود خارج می‌کند و حتی دولت بریتانیا اعلام کرد که علت شورش، سرهنگ قذافی است چون در حملات ناتو زیر ساخت‌های این کشور را نابود کردیم، قذافی از ما انتقام می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: غرب از نفس آزادی و کرامت زنان دفاع نمی‌کند، بلکه اغراض کثیفی پشت این عملکرد وجود دارد، مردم عملکرد دولت فرانسه را در شنبه‌های پاریس در سرکوب معترضین فراموش نکرده است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha