شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضا خورشیدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: وحدت را نباید در ظرف زمان و مکان محدود کنیم، وحدت باید در تمام شئونات زندگی مسلمانان خودنمایی کند.

حجت الاسلام رضا خورشیدی استاد حوزه علمیه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: دسیسه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی دشمن علیه جهان اسلام، هر روز رنگ و چهره‌ای جدید به خود می‌گیرد.

وی افزود: در این میان ایران اسلامی بیشترین تهدیدها و فشارها را در عرصه‌های مختلف تحمل کرده که این خود نشان می‌دهد اعتلاء و اقتدار ایران اسلامی چقدر برای دشمنان ناخوشایند است.

وی با تاکید بر اینکه راهکار استعمار پیر برای تسلط بر جهان اسلام، تفرقه و دو دستگی است، یادآور شد: تاریخ تجاوزات و استعمارگری انگلیسی‌ها در جهان، به ویژه در بین کشورهای اسلامی به خوبی نشان می‌دهد که روباه پیر همیشه با روش‌های بسیار پیچیده به اهداف نامشروع خود در جهان رسیده است.

حجت الاسلام خورشیدی تاکید کرد: «تفرقه بینداز و حکومت کن»، شعار انگلیس، استعمار پیر است و همواره برای تحقق این شعار، دست به جنایات زیادی زده است.

وی با اشاره به لزوم و اهمیت وحدت در جهان اسلام، گفت: با نگاهی به وضعیت کنونی کشورهای مسلمان می‌بینیم بین برادران دینی چه نزاع‌ها و درگیری‌های ناخوشایندی وجود دارد، درگیری هایی که منشأ آن بی‌بصیرتی و بی‌خردی برخی از خواص و عوام است.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: دشمن خود را پشت این وضعیت پنهان کرده اما آن را به صورت کامل مدیریت می‌کند و در این مسیر دست به هر کاری می‌زند که وحدت در بین مسلمانان محقق نشود.

حجت الاسلام خورشیدی بر ضرورت ایجاد یک سازو کار منسجم برای رسیدن مسلمانان به وحدت اشاره کرد و گفت: وحدت، وحدت و وحدت، اینها نیاز ما برای برون رفت از چاله‌ای است که یا به دست خودمان ایجاد شده و یا به دست دشمنان اسلام و امروز باید دشمن شناس باشیم و راهکارهای حفاظت از تمامیت جهان اسلام را بشناسیم و آن را عملی کنیم.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: هفته وحدت که یکی از ابتکارات و آینده‌نگری‌های حضرت امام(ره) برای انسجام برادران مسلمان بود، امروز باید در بین مسلمانان تسری پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند بازتعریف جدید از وحدت هستیم، مطرح کرد: وحدت را نباید در ظرف زمان و مکان محدود کنیم، وحدت باید در تمام شئونات زندگی مسلمانان خودنمایی کند.

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به ضرورت تشکیل اتحادیه‌ای مشترک با حضور تمامی کشورهای مسلمان، اظهار داشت: همانگونه که کشورهای غربی و شرقی برای هم‌نوایی بیشتر برای خود اتحادیه و سازمان مشترکی دارند، مسلمانان نیز باید این مسیر را طی کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری و استمرار کنفرانس وحدت اسلامی، تاثیرگذار و نویدبخش آینده‌ای روشن برای مسلمانان است، ولی با این وجود باید ساختار این کنفرانس تحولاتی را در خود ببیند.

این استاد حوزه علمیه کردستان تصریح کرد: در کنفرانس وحدت باید به تمامی زوایای موجود در جهان اسلام پرداخته شود و زیر مجموعه‌هایی در این کنفرانس برای اداره بهتر جهان اسلام تعریف شود.

حجت الاسلام خورشیدی مطرح کرد: کنفرانس وحدت اسلامی نباید تنها در حوزه دین خلاصه شود، بلکه این کنفرانس باید زمینه‌ای برای انسجام مسلمانان در حوزه سیاست، اقتصاد و حتی نظامی شود که محقق شدن این امر می‌تواند اسلام را به یک جریان بسیار بزرگ در جهان تبدیل کند و نظام تک قطبی را از میان بردارد.

وی خاطرنشان کرد: ابتدایی‌ترین خروجی کنفرانس وحدت اسلامی، باید تلاش عملی و واقعی برای از بین بردن جنگ‌های قومی، مذهبی و برادرکشی در جهان اسلام باشد، این کنفرانس باید راه را بر ظهور و بلوغ جریان‌های تروریستی در بین مسلمانان ببندد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha