پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بندرعباس

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: سهم حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت در تحقق تمدن اسلامی بسیار زیاد است و باید برای تحقق آن تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امروز پنجشنبه ۱۴مهرماه در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی حوزه علمیه استان هرمزگان که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در بندرلنگه برگزار شد ضمن خیر مقدم به علمای تشیع و تسنن، اظهار داشت: امروز شاهد ارتقاء و رشد حوزه علمیه بندرلنگه از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری هستیم و باید تشکر ویژه از حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجواد رکنی داشته باشیم.

وی بیان کرد: حوزه علمیه در طول تاریخ ماندگار بوده و عالمان و فرهیختگانی برای حفظ و صیانت از آن نقش آفرینی کرده اند.

رئیس شورای حوزه علمیه هرمزگان با بیان این که حوزه های علمیه در مقابل توطئه های دشمنان و انحرافات فکری حافظ و نگهبان اسلام بوده اند، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که توجه دنیای اسلام به سمت ایران اسلامی است و ما برای مقصد نهایی انقلاب اسلامی یک شعاری را ترسیم کرده ایم و آن رسیدن به تمدن اسلامی است .

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: سهم حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت در تحقق تمدن اسلامی بسیار زیاد است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه سه ضلع برای تمدن سازی نیاز است، ادامه داد : نخست نرم افزار مانند اخلاق، فرهنگ و سبک زندگی است که نقش حوزه علمیه بی بدیل است و دومین ضلع در حوزه سخت افزاری که برخاسته از نرم افزار همانند ایجاد فضای کالبدی، زیر ساخت های محیطی به کمک مجموعه ها و دستگاه ها است .

عبادی زاده با بیان ضلع سوم که همان اندیشه تعمیم یافته در کالبد جامعه است، افزود: فکر تمدن سازی باید در بین نخبگان و آحاد جامعه شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما مفتخریم در مسیری حرکت می کنیم که حوزه های علمیه براساس شاخص های رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند تا نیاز تمدنی جامعه را برطرف سازیم .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha