شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / آیین گرامیداشت سالروز امامت امام زمان عج و افتتاح حوزه علمیه امیر المومنین ع سندرک با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور

حوزه / حجت الاسلام عبادی زاده مردم را پشتوانه اصلی اداره حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: رسالت صیانت از انقلاب اسلامی با حمایت همه جانبه،  دور اندیشی آگاهانه ، درک صحیح از نیاز های انقلاب و شناخت دقیق دشمن در همه ابعاد محقق می شود .

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، شامگاه چهارشنبه ۱۳مهرماه در آیین افتتاح مدرسه علمیه امیر المومنین (ع) و عمامه گذاری تعدادی از طلاب سندرک که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت حجت(عج)، اظهار داشت: دوره امامت امام حسن عسکری(ع) دارای خصوصیات و سختی های خاص در آن برهه از تاریخ است.

وی بیان کرد: بعد از شهادت امام رضا (ع) دوران امامت وارد مرحله جدیدی شد. اداره و مدیریت جریان شیعی و شبکه نورانی ولایت یکی از مهمترین کارهای امام عسکری(ع) بود که آن را به خوبی مدیریت کردند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: مقابله با فرقه ها و نحله ها انحرافی کار دیگری بود که امام عسکری(ع) به عنوان پاسدار دین مراقب بودند که تفکرات انحرافی فضای جامعه اسلامی را آلوده نکند.

عبادی زاده با بیان اینکه بیشتر کرامات در بین اهل بیت از وجود نورانی امام حسن عسکری (ع) است، عنوان کرد: سبب این رویکرد نخست باید جامعه اسلامی را برای غیبت آماده می کرد و از طرفی براساس اراده الهی و خط مشی امام (ع) برای آینده جامعه اسلامی بود.

وی در ادامه با تشکر از همه کسانی که در ساخت بنای مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) سهیم بودند و به ویژه حمایت های مدیر حوزه های علمیه کشور، افزود: عنایت خاص آیت الله اعرافی باعث شده امروز مفتخر باشیم در دور ترین مناطق استان هرمزگان در منطقه سندرک دارای مدرسه علمیه مبارک و زیبایی باشیم. البته ساختمان و طلاب عزیز که در این مدرسه تحصیل کنند از برکات انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است و به لحاظ فکری از این مولد مبارک باید حفاظت و صیانت کرد و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و پشتیبانی از انقلاب با همراهی مردم از ضرورت هاست و لازمه این امر حضور در همه عرصه ها و صحنه ها است.

عبادی زاده تاکید کرد: رسالت صیانت از انقلاب اسلامی با حمایت همه جانبه، دور اندیشی آگاهانه، درک صحیح از نیاز های انقلاب و شناخت دقیق دشمن در همه ابعاد است تا بتوانیم راهی که ائمه اطهار(ع) برای ما ترسیم کرده اند را دنبال کنیم.

وی با در خواست از مادران و پدران منطقه، اظهار کرد: فرزندان عزیز خود را به گونه ای تربیت کنید که در حوزه علمیه متعلق به امام زمان عج تلمذ کنند که جز یاران و خادمان و سربازان واقعی حضرت باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: آرزوی حضرت امام خمینی (ره) برای این منطقه تربیت شاگردانی که یاوران امام زمان(عج) در آینده بوده و این بشارت را به مرحوم حاج عبدالله والی داده بودند و یکی از مصادیق این سخن وجود حوزه علمیه در این منطقه است.

وی در پایان اظهار کرد: مردم پشتوانه اصلی اداره حوزه های علمیه هستند و با حمایت های آنان شجره مبارکی که در این منطقه غرس شده، رشد کند تا به امید خدا در شاگردان امام عصر(عج) تربیت شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha