سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خانم شهبازی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) مهریز در جمع طلاب

خانم شهبازی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) مهریز در جمع طلاب این مدرسه گفت: در هر زمینه ای باید با تربیت صحیح و اخلاق محوری همراه باشد تا دانشجو و طالب علم به هدف والای خود دست یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم عزت شهبازی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) مهریز به بیان اهمیت علم آموزی و تعلیم و تعلم پرداخت و گفت: در دین مبین اسلام، تعلیم بدون تربیت معنا ندارد و واژه تعلیم همراه با تربیت است و هر کدام بدون دیگری ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: علم آموزی در هر زمینه ای باید با تربیت صحیح و اخلاق محوری همراه باشد تا دانشجو و طالب علم به هدف والای خود دست یابد.

شهبازی با اشاره به اینکه مهمترین شاخصه اصلی جوینده علم و دانش، انگیزه الهی و معنوی برای علم آموزی است، شاخصه دیگر جوینده علم را حسن خلق، فروتنی و تواضع برشمرد و افزود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله و سلم)می فرماید: در مقابل حسن خلق، بدخلقی است که اعمال خوب را محو می کند همان طور که سرکه، عسل را فاسد می کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) مهریز در ادامه افزود: طالب علم، باید دارای همت بالا، پویایی و خستگی ناپذیر باشد وبه دنبال پرسش گری، ضبط و نگارش مطالب علمی، تحقیق و تسلیم در برابر حق باشد.

وی در پایان به طلاب توصیه کرد: در راه علم مسئولیت پذیر بوده و با رعایت نظم و حضور به موقع در کلاس های درس، ادب و احترام را نسبت به اساتید و دوستان نشان دهید و همچنین در کنار علم آموزی به وظیفه اصلی خود که همسرداری و تربیت فرزند است به خوبی بپردازید چرا که آیت الله جوادی آملی می فرمایند: «وقتی زن اصالت را به نقش هایی غیر از مادری و همسری اختصاص بدهد از صراط مستقیم خارج شده است.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha