شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار همدانی

حوزه / رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با اشاره به اینکه شهید همدانی در فتنه ۸۸ چندین بار به جمکران رفت و برای جوانانی که اغفال شده بودند دعا می‌کرد، گفت: اگر به بیمارستان برای سرکشی وارد می‌شد، هم به نیروهای بسیجی سر می‌زد و هم به اغتشاشگران و همانند پدری مهربان جویای احوال همه آنها بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه امروز باید رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های بزرگانی چون شهید سلیمانی و شهید همدانی برای نسل جوان به درستی تبیین شود، اظهار داشت: سخت گفتن از شهید همرزم و همراه شهید سلیمانی، سخن گفتن از مکتب شهادت است، مکتبی که در پای درس بزرگانی چون شهید مدنی پرورش یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی از نوجوانی و جوانی خود، در مسیر مبارزه با طاغوت و مستکبران بود، گفت: در مسیر معرفی بزرگان باید تمامی ابعاد شخصیتی آنها بیان شود و یک بُعدی نگاه نکنیم.

نایب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: علت آنکه شهید همدانی را حبیب سپاه اسلام لقب دادند، این بود که ایشان در کمک به نیازمندان و رفع مشکلات مردم ید طولایی داشت و در صحنه‌های مختلف در قامت یک بسیجی تمام عیار و فرمانده‌ای شجاع و با بصیرت شناخته می‌شد.

وی شهید همدانی را متخلق‌ترین شخص از حیث زهد، تقوا و ساده زیستی عنوان کرد و یادآور شد: در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) این شهید همدانی بود که در میان خیل عظیم سینه زنان حاضر می‌شد و همین سیر و سلوک باعث شد تا این دلباخته ابی عبدالله به دلدارش برسد.

فرمانده‌ای که به عیادت اغتشاشگران در بیمارستان رفت

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با بیان اینکه شهید همدانی در رفع مشکل مردم سر از پا نمی‌شناخت، مطرح کرد: اگر فردی به او مراجعه می‌کرد تمام قد برای رفع مشکل آن شخص اقدام می‌کرد، حتی اگر او را نمی‌شناخت و تا به حال ندیده بود و به طور کلی پناهی برای مردم بود.

وی با اشاره به اینکه مراسم تشییع پیکر شهید همدانی تأکیدی بر محبوبیت ایشان در بین مردم بود، گفت: اگر از همه مسئولان در ادوار مختلف و در هر جناحی سوال شود، شهید همدانی را یک معلم اخلاق و مفتخر به فضایل اخلاقی معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، اوج خدمات شهید همدانی در دوران فرماندهی سپاه محمدرسول الله(ص) را در فتنه ۸۸ عنوان کرد و یادآور شد: در این فتنه مشترک که اتاق فکر صهیونیسم، آمریکا و انگلیس در سال ۸۸ با همراهی مزدوران داخلی رقم زدند، شهید همدانی باز هم همانند دیگر صحنه‌ها با جان و دل در میدان بود.

نسل جوان با سیره شهدا آشنا شود

وی تصریح کرد: شهید حاج حسین همدانی هم در دوران طاغوت مورد هجمه ساواک بود، هم در درگیری‌های با منافقین در ابتدای انقلاب اسلامی مجروح شد، هم در دفاع مقدس و هم در مبارزه با فتنه‌گران ایشان مورد هجوم قرار گرفت و در آخر نیز در مبارزه با کفار و مشرکین در سوریه پس از چندین بار مجروحیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نایب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوان و نوجوان امروز باید از خصوصیات اخلاقی امثال شهید همدانی درس بگیرند، گفت: در روز فتنه خطاب به نیروهای خود سفارش می‌کرد که با گروهی سرو کار داریم که جهل و غفلت آنها را به میدان کشانده و این وظیفه ما است تا با صبر و حوصله برخورد کنیم و حتی اگر آنها توهین کردند و آتش زدند، بازهم با صبر و حوصله برخورد کنیم.

فرمانده‌ای که به عیادت اغتشاشگران در بیمارستان رفت

وی با اشاره به اینکه چندین بار به جمکران رفت و برای جوانانی که اغفال شده بودند دعا کرد، یادآور شد: اگر به بیمارستان برای سرکشی وارد می‌شد، هم به نیروهای بسیجی سر می‌زد و هم به اغتشاشگران و همانند پدری مهربان جویای احوال آنها بود.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با طرح این سوال که کجا می‌توان چنین فرمانده نظامی را پیدا کرد و نام برد که با عشق و علاقه به وطنش و جوانانش رفتار کند، خاطرنشان کرد: اگر امروز صدای ناهمگونی از خفاشان تاریک پرست به گوش می‌رسد، این عقده‌های قدیمی ریاست طلبی است که در جان این افراد ریشه دوانده و امروز با تعویض جای جلاد و شهید، سخن می‌گویند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شهید همدانی در عرصه خدمت رسانی به مردم، اظهار داشت: از کردستان تا سیستان و دورترین نقاط محروم کشور، این شهید همدانی بود که با حضور جهادی، خدمات ارزنده و قابل توجهی را به مردم ارائه می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر اینکه شهید همدانی وقف اسلام بود و خود را فراموش کرده بود، مطرح کرد: به معنی واقعی کلمه شهید همدانی فدای ولایت، نظام و مردم بود و به حق، امامین انقلاب را پیشوایان زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) می‌دانست.

وی با بیان اینکه شهید حاج حسین همدانی، تابع محض ولی فقیه خود بود، گفت: این فرمانده مدافع حرم، انقلاب اسلامی را متصل به انقلاب امام زمان(عج) توصیف می‌کرد و بر این اصل تأکید داشت که از انقلاب هرگز طلبکار نباشید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha