شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: جوان امروز مشکل اشتغال دارد و برای آینده خود گاهی با دغدغه‌هایی روبرو است و لذا باید مسئولان حرف آنها را بشنوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم یادبود شهید مرادی که در روستای دهپیاژ برگزار شد، با بیان اینکه دشمن در طول تاریخ با جامعه اسلامی دشمنی داشته و دارد، اظهار داشت: در عالم اگر هر جامعه‌ای بنای حرکت در مسیر الهی را داشته باشد و اهداف بلند الهی برای خود ترسیم کند، قطعا با دشمنی و کارشکنی دشمنان مسیر حق روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران نیز شروع شده است، گفت: در این مدت گاهی با مشکلاتی همانند گرانی‌ها و مسائل اقتصادی روبرو بوده‌ایم، اما حرکت‌ها و دستاوردهای بزرگی نیز داشته‌ایم، اما دشمن به دنبال سوء استفاده از این کاستی‌ها است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در جنگ احزاب، تمام کفر تصمیم گرفتند تا زیر یک پرچم علیه پیامبر(ص) بجنگند، مطرح کرد: دشمنان با وجود آنکه بین خودشان نیز اتحادی وجود نداشت، اما برای نبرد با پیامبر گرامی اسلام(ص) و اسلام، در این جنگ در کنار هم قرار گرفتند.

وی افزود: در جنگ احزاب برخی از مردم جامعه اسلامی با دیدن دشمن نه تنها نسبت به خداوند بدبین شدند، بلکه با ترسی که در وجود آنها شکل گرفته بود در هدف و مسیرشان دچار تردید شده بودند، اما این اسلام بود که بعد از جنگ احزاب، حاکمیت در حجاز را به دست آورد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به حضور پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای اطراف ایران، گفت: امروز دشمنان بسیاری برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی در حال برنامه‌ریزی هستند و لذا باید مراقب دسیسه‌های دشمن باشیم.

وی با بیان اینکه مشکل دشمن تنها جمهوری اسلامی نیست، یادآور شد: اگر مشکل آنها دولت جمهوری اسلامی و انقلاب است، چرا به کودکان بیمار، سرطانی و پروانه‌ای دارو نمی‌دهند؟ چرا در زمینه‌ای که سختی تنها برای مردم ایجاد می‌شود و ربطی به مسئولان ندارد، آنجا را هم تحریم می‌کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه آمریکا در سند راهبردی خود به دنبال آن است که مانع از قدرت گرفتن چین، روسیه و ایران شود، اظهار داشت: هر جا کشوری بخواهد در برابر استکبار ایستادگی کند، دشمن به دنبال ضربه زدن به آن است و می‌داند که ایران قوی مانع از ابر قدرتی آنها خواهد بود.

وی تصریح کرد: مشکل دشمن اسلام نیست، چرا که مکه در عربستان است، اما به دلیل آنکه این کشور به غرب باج می‌دهد و به تعبیر آنها گاو شیرده است، با آنها کاری ندارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز باید حرف و دغدغه جوانان را شنید، گفت: جوان امروز مشکل اشتغال دارد و برای آینده خود گاهی با دغدغه‌هایی روبرو است و لذا باید مسئولان حرف آنها را بشنوند.

وی با اشاره به اینکه جوانان نسبت به برخی مشکلات اعتراض دارند، مطرح کرد: راه حل مشکلات، آشوب و اغتشاش نیست و نباید کاری کنیم که دشمن شاد شود، چرا که دل دشمن به حال ما نمی‌سوزد و به دنبال منافع خود است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نباید بستر را برای ایجاد ناامنی در کشور ایجاد کنیم، یادآور شد: برنامه دشمن تجزیه ایران است و لذا ترس او از ژن ایرانی است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات را باید خودمان و در داخل حل کنیم، اظهار داشت: در حالی که داعش در سوریه در چند قدمی کاخ بشر اسد بود اما تنها با مشورت نیروهای ایرانی بود که پایان داعش توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام شد، حال اینجا ایران قدرتمند است و دشمن این را به خوبی می‌داند. /

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه دشمن به معنای واقعی کلمه از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌ترسد، گفت: امروز در تپه‌های جولان در کنار اسرائیل حضور داریم و نام ایران را در کنار قدرت‌هایی همانند چین و روسیه می‌برند و این همان چیزی است که دشمن از آن ترس دارد، یعنی ایران قوی.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به دانشگاه‌ها و ایجاد تداخل در حرکت علمی و نخبگان کشور است، خاطر نشان کرد: درست است که نقاط ضعف‌ و مشکلاتی داریم، اما نباید اینها ابزاری برای توقف کشور شود و نقاط مثبت دیده نشود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha