دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اجتماع مردم سنندج در محکومیت اغتشاشگران و توهین به مقدسات دینی

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف شهر بوشهر در اعتراض به وقایع اخیر کشور و آسیب زدن اغتشاش‌گران به امنیت و اموال مردم واکنش نشان دادند و تجمع برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، دانشجویان دانشگاه های شهر بوشهر در محکومیت آسیب زدن اغتشاش گران به امنیت و اموال مردم واکنش نشان دادند و تجمعی برگزار کردند.

در این تجمع بیانیه‌ای از طرف شورای هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان بوشهر قرائت شد که متن بیانیه بدین شرح است:

نهضت مردمی ملت ایران که منجر به رقم خوردن انقلاب اسلامی، شکل گیری نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی ایران و پیروزی در تمام عرصه‌ها شد، بر پایه ارزش‌های مقدس، آموزه‌های حق طلبی، ظلم ستیزی، عدالتخواهی و آرمانگرایی بزرگمردی از فراسوی باورهاست که با عنوان معمار کبیر انقلاب درس عشق و آزادگی، معنویت و انسانیت را نثار جهان و جهانیان کرد. اکنون در ٤٣ سالگی انقلاب اسلامی، نهال انقلاب تنومندتر از گذشته از انواع فتنه ها، تهدیدها، حوادث، ریزش‌ها و رویش‌ها عبور کرده و با رهبری مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی در مسیر رسیدن به قله‌های تعالی و کمال و تبدیل شدن به یک قدرت برتر منطق‌های و بازیگر توانمند در عرصه‌ی معادلات بین المللی و نوید بخش به ثمر رسیدن تمدن نوین اسلامی در عصر مدرن قرار دارد.

اکنون در دهه پنجم انقلاب اسلامی و به استناد اعتراف تلخ قدرت‌های غربی و رسانه‌هایی که مرجعیت آمار و ارقام را در دنیا بر عهده دارند، در فناوری فضایی، سلول‌های بنیادی، علوم هستهای، نانو، نظامی و ... در میان کشورهای متبحر و بر بام این تکنولوژی‌های نوین و در میان ده قدرت برتر جهان قرار داریم.

از منظر اجتماعی رویکرد و سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منجر به این شد که آمار تأسف بار ١٤ میلیون ایرانی بیسواد در قبل از انقلاب، به نرخ با سوادی ٩٦ درصد تبدیل شود. ١٥ دانشگاه قبل از انقلاب امروز تبدیل به بیش از٢٦٤٠ واحد آموزش عالی در کشور با حضور بیش از ٤٠ دانشگاه در میان برترین دانشگاه‌های جهان شده است.

زنان و بانوان باحیای این مرز و بوم که روزی برای تحصیل منع می‌شدند یا در عمل جایگاهی در عرصه‌های بین الملل یا حتی کشور نداشتند؛ امروزه بیش از هشت هزار نماینده در جامعه‌ی نویسندگان، سهم ٥٧٢ مدال در سال ١٤٠٠ از مجموع مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران و نخبگان ایرانی و دوازده هزار عضو در جامعه‌ی هیئت علمی کشور و ١٤٣ رشته ورزشی را منحصر به خود کرده اند.

ضایعه تلخ درگذشت دختر سرزمینمان مهسا امینی حقیقتا برای هر قلب رنجکشیده و هر انسان آزادهای سخت و جانکاه است، اما سوگواری در عزای بانوی سرزمینمان با داغدار کردن سایر خانواده ها، بریدن گلوی نیروی ایجاد نظم و امنیت، آتش زدن خودروهای امدادی، آسیب به اموال عمومی و خصوصی فرق دارد.

بهانه‌ای که دشمن قسم خورده سال‌ها برای بهره بردن از آن در اتاق فکرهایش خرج کرده و در فضای مسموم رسانه‌ای با بزرگنمایی ضعف‌هایی که ما نیز منکر وجودشان نمی‌شویم و کم رنگ کردن نقاط برجسته و دستاوردهای عظیم کشور قصد دارد با بیانی غیرواقعی همانند فتنه ٨٨، که در عین قلت توهم کثرت ایجاد کرد و با کشته سازی قصد تخریب نظام را داشت امروز نیز پندارشان این بود که میتوانند با لشکر دروغین مجازی مجدداً این توهم کثرت را ایجاد کنند؛ لذا اینجا بود که حضور پر شور سوم مهرماه و برنامه‌های پس از آن لازم بود تا همچون نهم دیماه ١٣٨٨ سیل خروشان واقعیت ملت، باطل السحر توهم کثرت لشکر خسته از نظام باشد. ملت ایران میداند دشمن نه درد زن دارد و نه مسئله‌اش گشت ارشاد است که در جای دیگر متواتر نشان داده است که خود مجرم بزرگ جنایت در حق زن است.

دانشگاه تراز انقلاب اسلامی همواره جایگاه تربیت پرچمداران مباحث فرهنگی، علمی، اخلاقی و ... در سطح جامعه بوده و این بی‌فرهنگی و بی‌اخلاقی‌هایی که در غبار فتنه این ایام مشاهده کردیم، در شأن محیط علمی فرهنگی دانشگاه نمی‌باشد و جایی برای پرداختن به آن‌ها وجود ندارد.

ما دانشجویان انقلابی استان بوشهر با صراحت اعلام میداریم که تحت هیچ شرایطی از فضای ملتهب و حساسیت‌زا دانشگاه‌ها استقبال نکرده و برخی دخالت‌ها و ورودهای بیجا را محکوم میداریم و خواهان آن هستیم که مسئولین دانشگاه‌ها بنابر مقررات آموزشی و انضباطی با خاطیان و اساتیدی که با رفتار و گفتار خود، عمداً یا سهواً موجب دامن زدن به تحرکات و ایجاد فضای هیجانی و خشونتبار دردانشگاه‌ها به جای فضای گفتگو و پرداختن به نواقص و رویکرد حل مسائل میشوند، برخورد جدی و فوری صورت پذیرد.

درباره درستی و یا نادرستی سیاست‌های فرهنگی به دور از فضای هیجانی و در جای خود بحث خواهیم کرد، اما امروز دچار اشتباه و خطای محاسباتی نشده که گناه سکوت و همراهی در برابر فتنه امروز اگر بیشتر از گناه سکوت و همراهی با فتنه ٨٨ باشد، کمتر نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha