جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ جلسه شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه‌ علمیه گلستان با حضور آیت‌الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فعالیت بیش از هزار حوزه علمیه اهل سنت در کشور گفت: رشد مراکز علمی اهل سنت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر رویکرد عملی نظام در تحقق یکپارچگی امت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در نشستی با آیت الله نورمفیدی و اعضای شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه علمیه استان گلستان با تبریک هفته وحدت اسلامی، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در سال‌های اخیر شاهد توسعه پایگاه‌های فرهنگی، مراکز و حوزه های علمیه اهل سنت در اقصی نقاط کشور هستیم.

ببینید:

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: در حال حاضر چندین هزار طلبه اهل سنت در بیش از هزار حوزه علمیه استان‌های کشور در حال فراگیری علوم دینی و فقهی اهل سنت هستند که نشانه رویکرد عملی نظام در تحقق یکپارچگی امت اسلامی است که در اندیشه امامین انقلاب بوده و علمای شیعه و سنی به آن پایبند هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: توسعه مراکز علمی اهل سنت، بیانگر رویکرد تمدنی انقلاب اسلامی ایران و اندیشه تحقق وحدت و انسجام امت اسلامی در کشور است که با همراهی روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت این هدف محقق شده است.

وی از تدوین اولین برنامه پنج ساله حوزه ها در کشور خبر داد و گفت: این چشم انداز ۴۲ محور، ۳۰۰ هدف و حدود هزار شاخص و برنامه دارد که امید است با اجرای آن به افق‌های روشنی در بخش حوزه دست یابیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: حوزه های علمیه کشور تولید کننده تئوری انقلاب اسلامی هستند و این مراکز علمی باید با راه‌اندازی رشته‌های متعدد علمای بزرگ تربیت کنند و پاسخگوی نیازهای نسل جوان و جامعه امروز باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: باید طلابی مطالبه‌گر، پاسخگو، هدایتگر و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم تا بتوانند به نیازهای زمانه پاسخ دهیم.

مسئولیت حوزه‌های علمیه بسیار سنگین‌تر شده است

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان هم گفت: امروز با گستردگی جوامع، تنوع نیازها و تکثر سلایق و افکار مسئولیت حوزه‌های علمیه بسیار سنگین‌تر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: انتظار از حوزه‌های علمیه این است که توسعه پیدا کند به روزتر شوند.

وی اظهار کرد: امروز دشمن از هر راهی در صدد است به حقیقت اسلامی و مقوله مهم وحدت امت اسلامی ضربه بزند و ما هم باید وارد میدان شویم و در مقابل این توطئه دشمن ایستادگی کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha