دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عید میلاد النبی پاکستان

حوزه/ مسلمانان پاکستان به مناسبت میلاد رسول گرامی اسلام در مساجد و حسینیه ها برای اعتلای دین مبین اسلام، وحدت، همبستگی، توسعه و رفاه امت اسلامی دست به دعا بلند کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مراسم جشن های میلاد پیامبر اکرم در ایام هفته وحدت با شوق و تکریم فراوان در سراسر پاکستان برگزار شد.

مسلمانان به مناسبت میلاد رسول گرامی اسلام در مساجد و حسینیه ها برای اعتلای دین مبین اسلام، وحدت، همبستگی، توسعه و رفاه امت اسلامی دست به دعا بلند کردند.

ساختمان‌ها، مساجد و خیابان‌ها با فانوس‌های برقی و پرچم‌های سبز تزئین شدند. در همین راستا سلسله برنامه های سیره پیامبر، راهپیمایی و موکب ها در سراسر این کشور برگزار شد.

علاوه بر آن برنامه های مختلفی از جمله، همایش ها و سمینارهایی در خصوص زندگانی و سیره پیامبر اکرم توسط نهادهای دولتی و مذهبی، هیئت ها و شخصیت های مختلف مذهبی نیز برگزار شد که علما و دانشمندان در آن به تببین زندگی پیامبر پرداختند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در پیام های جداگانه خود به مناسبت میلاد النبی، مردم را به پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) و برقراری صلح در کشور دعوت کردند.
شایان ذکر است که صحنه های زیبای وحدت شیعه و سنی در موکب ها و راهپیمایی های برگزار شده در نقاط مختلف پاکستان دیدنی است و همچنین از طرف روحانیون و شیعیان پاکستان در موکب ها برای پذیرایی از شرکت کنندگان پذیرایی آماده شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha