پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پیش نشست کنگره بین‌المللی میرزای نائینی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: میرزای نائینی در درون حوزه کاملا شناخته و پشتوانه طلبه و اساتید است، اما ما در شناساندن علما و فضلا به عموم مردم کوتاهی کردیم.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس کنگره بین‌المللی میرزای نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از نایین، اظهار داشت: شخصیت میرزای نائینی شخصیتی کم‌نظیر در معاصر ما است که جامع از لحاظ علمی، اخلاقی، معنوی، اجتماعی و سیاسی و موثر در معادلات سیاسی منطقه است و ما باید این شخصیت را به مردم معرفی کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: حوزه علمیه در زمینه معرفی مفاخر در سطح عموم مردم نقش خوبی ایفا نکرده است و لذا از دبیرخانه کنگره خواستم که در منظومه آثاری که چاپ خواهد شد، حتما آثاری متناسب با دانشگاه و فضای عمومی جامعه نیز باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: میرزای نائینی در درون حوزه کاملا شناخته و پشتوانه طلبه و اساتید است، اما ما در شناساندن علما و فضلا به عموم مردم کوتاهی کردیم.

وی ادامه داد: نسل جوان امروز باید مفاخر بزرگ تاریخی را بشناسد و ان‌شاءالله کنگره این موضوع را در اولویت قرار خواهد داد.

رئیس کنگره بین‌المللی میرزای نائینی، در خصوص معرفی جهانی این عالم گرانقدر خاطرنشان کرد: قرار است بعضی از آثار به زبان دیگر ترجمه شود و تولید مستند و فیلم نیز در دستور کار کنگره قرار گرفته است.

آیت اله اعرافی یادآور شد: میرزای نائینی متعلق به همه جهان اسلام است و همه ما به ویژه در نائین و اصفهان باید برای معرفی این خورشید پر فروغ علم کار اساسی انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha